Ammeproblemer etter innføring av grøt

razika

Februar 14
Februar 2014 - Skjult forum
Har en datter på snart 5 mnd. Har nylig startet med grøt, og rundt det tidspunktet har amming bare blitt tull. Hun tar puppen i munnen, men bare kaster seg bakover, om og om igjen. Veldig få ammemåltider går som før. Hun virker ikke så interessert i pupp. Vektkurven går ned, og jeg har blitt rådet til å gi litt mme ekstra. Men det nekter hun å ta. Jeg har blandet med grøtpulver og med malt. Men det er ikke snakk om. Så i dag har hun nesten ikke spist. Blir fortvila. Har prøvd å pumpe, men det kommer nesten ikke noe ut (medela swing), enda det er masse i puppen. What to do???

Begynte du å gi grøt før pupp? Gi alltid pupp først når du kombinerer, ellers vil barnet lett foretrekke grøten.

Hmm, har gitt grøt først. Har tenkt at hun ikke vil orke grøt om hun har blitt ammet først. I kveld gikk det greit da. Fikk grøt før hun badet og så ammet jeg henne i senga. Ellers får hun grøt i 11-12-tida.

Men hvordan skal jeg få henne til å ta flaske med mme? Skal jo snart begynne å jobbe igjen også.

Du får ikke til å pumpe slik at hun kan få morsmelk da?
Så kanskje hun blir mer vant til den måten å få mat på og aksepterer mme senere?

Jeg får ikke ut noe særlig med pumpe lenger. Hun har tatt flaske med mm før, og t.o.m. litt vann. Tror det heller er smaken dessverre... ;)

Ja da er det eneste alternativet å prøve ut ulike typer. Det finnes jo flere typer, så det er jo et godt håp om å finne en hun liker :)

Har en datter på snart 5 mnd. Har nylig startet med grøt, og rundt det tidspunktet har amming bare blitt tull. Hun tar puppen i munnen, men bare kaster seg bakover, om og om igjen. Veldig få ammemåltider går som før. Hun virker ikke så interessert i pupp. Vektkurven går ned, og jeg har blitt rådet til å gi litt mme ekstra. Men det nekter hun å ta. Jeg har blandet med grøtpulver og med malt. Men det er ikke snakk om. Så i dag har hun nesten ikke spist. Blir fortvila. Har prøvd å pumpe, men det kommer nesten ikke noe ut (medela swing), enda det er masse i puppen. What to do???
Slik hadde jeg det ved den alderen også. Varte vel i 3 uker hvor puppen var uinteressant. Bare fortsatte å tilby, og med en gang hu viste tegn på å ikke ville, tok jeg henne vekk. Plutselig en dag var alt tilbake til normal. Dette var også i startfasen med ny mat. Bare fortsett å tilby så tror jeg det vil komme seg. Er vanlig at de kan ha en sånn fase sa ammehjelpen til meg!

Lille her nekter mme, og også mm på flaske. Er ikke snakk om. Får heller ikke til å pumpe :( eneste flaske hun godtar (med vann da) har prøvd maaange, er bambino.

Back
Topp