Guest
Hei :) jeg fødte 11 uker før tiden, og har derfor slitt mye med ammingen. Jeg har alltid hatt et sterkt ønske om å amme barna mine, men etter en og en halv mnd med pumping hver tredje time døgnet rundt såg jeg ganske mørkt på det. Jeg fikk også brystbetennelse, men var heldigvis enda på sykehuset så jeg fikk hjelp av sykepleierene der. Betennelsen gikk over, men melken var nesten borte. Jeg startet på afipran kur for å øke melkeproduksjonen, noe som hjalp. Når melkeproduksjonen endelig var god nok og vi fikk reise hjem fra sykehuset så fikk jeg tette melkeganger og brystbetennelse igjen.. jeg prøvde i en uke å få i gang melkeproduksjonen igjen, men var utrolig sliten av all pumpingen og bestemte meg for å gi opp.. nå har datra mi fått morsmelkerstatning i snart tre uker. Jeg har fortsatt litt melk igjen, berre noen få ml.. er dette bare rester, eller er det en mulighet for at jeg kan få melkeproduksjonen opp igjen med hyppig amming og pumping? Barnet tar fortsatt brystet, så det blir ikke noe problem sånn sett. Jeg føler at jeg har litt mer overskudd og motivasjon til å få det til denne gangen..