Ammemadrass

BIBBI3

Forumet er livet
Var innom nyåpnet babybutikk her i byen i går. [:)]
Der ble jeg anbefalt og introdusert til noe de kaller ammemadrass.
Syntes selv det var en knakende fin ting å ha, men lurer litt på om det er andre som har kjøpt dette? Om de kan fås tak i andre steder..? Billigere alternativ? Osv... [8|]

Alle tips og synspunkter mottas med takk! [:D]

har jeg aldri hørt om[8|]
hvordan fungerer den da[8|]

Mi meining: Du har ikke nåkka anne, litt mer fornuftig å kjøpe for de pengan?
Har aldri hørt om det, hørt om ammepute. Det e kanskje litt mer fornuftig. Koste ikke så mye heller.

Gå inn på linken å se...

[link=http://www.dry.no/dry_kid_amme.html]http://www.dry.no/dry_kid_amme.html[/link]

heisan! kjøpte en slik en selv til lille tulla (8 uker nå).

den fungerer slik at i utbrettet tilstand er den en madrass på ca 60x90cm, men hvis du bretter den opp (og fester med to knapper), blir den som en "boks"/seng som babyen ligger i.
jenta vår ligger i den mellom oss i vår seng, og når hun skal ha mat om natta,
knepper jeg bare opp og bretter ned ene siden av senga, slik at veggen forsvinner og jeg kan amme henne liggende.
(håper dette var forståelig!!)

syns ammemadrassen er veldig grei, men litt dyr (ca 650,-, merket er "dry kid" tror jeg (link www.dry.no)).
men den er veldig praktisk, vaskbar på 60 grader i tillegg til at den fungerer som en overmadrass som er vanntett.
har ikke funnet noe tilsvarende til en billigere penge, selv om jeg har lett en del.

Høres jo greit ut, men ka med den dagen dåkker skal ha ho te å sove i egen seng??
Takke mæ te eget rom te ungan, da spare æ no de pengan..

Babybutikken her i byen mener jeg selger den for 599,-
Men fremdeles dyrt da...
Tviler på at Kid, Jysk eller Møbelforretninger selger slike? [8|]

ORIGINAL: gunnmerete

Høres jo greit ut, men ka med den dagen dåkker skal ha ho te å sove i egen seng??

Det er for å spare ungen for å våkne ved å flytte den over på en ny madrass som er kald og har nye lukter. Kan bare legge ammemadrassen over i senga dens. Har ingen store planer om å venne ungen til å ligge i våres seng...

ORIGINAL: Flori

ORIGINAL: christin

heisan! kjøpte en slik en selv til lille tulla (8 uker nå).

den fungerer slik at i utbrettet tilstand er den en madrass på ca 60x90cm, men hvis du bretter den opp (og fester med to knapper), blir den som en "boks"/seng som babyen ligger i.
jenta vår ligger i den mellom oss i vår seng, og når hun skal ha mat om natta,
knepper jeg bare opp og bretter ned ene siden av senga, slik at veggen forsvinner og jeg kan amme henne liggende.
(håper dette var forståelig!!)

syns ammemadrassen er veldig grei, men litt dyr (ca 650,-, merket er "dry kid" tror jeg (link www.dry.no)).
men den er veldig praktisk, vaskbar på 60 grader i tillegg til at den fungerer som en overmadrass som er vanntett.
har ikke funnet noe tilsvarende til en billigere penge, selv om jeg har lett en del.

Må bare si at det hørtes jo ut som en kjekk ting å ha. Jeg hadde Benjamin mye i min seng da på natta,jeg sovnet rett og slett mens jeg ammet han. Men hadde ikke noe problemer med å venne han til egen seng jeg da [;)].

ORIGINAL: Irene29

ORIGINAL: gunnmerete

Det er for å spare ungen for å våkne ved å flytte den over på en ny madrass som er kald og har nye lukter. Kan bare legge ammemadrassen over i senga dens. Har ingen store planer om å venne ungen til å ligge i våres seng...

Litt enig med Gunnmerete her, de får lett den uvanen det er å sove sammen med mamma... Jeg har hatt babysenga/ vugga stående ved siden av min side på sengen slik at det ikke har vært noe pes å legge de over etter endt amming, har også hatt et helseteppe rundt de slik at overgangen ikke blir merkbar i forhold til varme osv... Fant også ut at det mest praktiske var å sitte oppreist under ammingen for så å legge dem over egen seng når de var ferdige.

En venninde av meg klarte bare å amme liggende for hun var blitt vant til det siden hun hadde vært sengeliggende en stund etter fødselen... det tok lang tid før hun klarte å sitte å amme og ungen ville ikke roe seg om natta hvis den ikke lå sammen med mor.... Det endte med at mor sov dårlig fordi ungen sov sammen med henne og ungen ble også mer urolig siden mor var urolig...[8|] De sov i samme seng i over ett år.... Det skal legges til at denne ungen også var mye syk i perioder.

Virker som det er veldig varierende erfaringer på dette området...
Klarer liksom ikke helt bestemme meg for hva jeg skal ta stilling til.
Men jeg kan sikkert rådføre meg med jordmor, og evt vente med å kjøpe en slik ammemadrass til jeg er på vei hjem fra sykehuset. (Sende sambo).[:)]

Virker som det er veldig varierende erfaringer på dette området...
Klarer liksom ikke helt bestemme meg for hva jeg skal ta stilling til.
Men jeg kan sikkert rådføre meg med jordmor, og evt vente med å kjøpe en slik ammemadrass til jeg er på vei hjem fra sykehuset. (Sende sambo).[:)]

Det kan jo hende at bebisen ikke kommer til å våkne så ofte om natta også da... se ann behovet først du! Erfaringsmessig er bebisene veldig forskjellige. Førstemann her våknet hver 3-4 time og ville ha pupp, mens andremann ville ha en gang mellom 23.00 og 01.00 etter han hadde sovnet (ble lagt ca.20.00) og så våknet han gjerne ikke før i 6-7 tiden på morrakvisten igjen...

Ja, det kan sikkert være like greitt. Er så lett for at vi førstegangsgravide kjøper inn for mye og alt FØR babyen kommer.. Må nok tenke meg om og sette på bremsene litt fremover.[:D]

hehe, der er vi nok like Irene.
Suger til meg alt jeg leser om som virker nyttig av babyting.
Men med lite erfaring så er det jo vanskelig å bedømme hva man egentlig trenger.
Har satt på MEGA BREMSEN jeg også nå!

Hihi.. bra jeg ikke er alene!
Slapp opp bremsene litt på nyåpningen av Baby Comfort her i byen i går, men det ble med en overmadrass, tre bodyer og ei dingleleke (sånn han kan ligge under). Var tilbud på det meste, så klarte ikke la være.. [8D]

hehe.....bremsen har jeg vel mest satt på pga samboer har lagt ned forbud!
Han sier at hadde jeg fått lov hadde jeg handla meg ihjæl.....
Er en babybutikk her som jeg enda ikke har vært på, tør ikke gå inn der.....

sy deg en diger pute- og fyll den med masse filt og slikt inni - det går like fint- jeg så en som hadde gjort det- og det fungerte aldeles

ORIGINAL: hilly

sy deg en diger pute- og fyll den med masse filt og slikt inni - det går like fint- jeg så en som hadde gjort det- og det fungerte aldeles

Sku gjerne gjort, men jeg hater å sy... ikke er jeg flink heller. Kan ikke se for meg resultatet en gang. Hvor kjøper man synål?

ORIGINAL: gira

hehe.....bremsen har jeg vel mest satt på pga samboer har lagt ned forbud!
Han sier at hadde jeg fått lov hadde jeg handla meg ihjæl.....
Er en babybutikk her som jeg enda ikke har vært på, tør ikke gå inn der.....

Tror sambo svetta litt også.. ikke pga av pengene, men pga hvor vi skulle gjort av alt.

ORIGINAL: hilly

Sku gjerne gjort, men jeg hater å sy... ikke er jeg flink heller. Kan ikke se for meg resultatet en gang. Hvor kjøper man synål?

Tror de selger det på Byggmakker......heh, spør du meg så spør jeg deg!

Back
Topp