Ammelengde

Hvor lenge ammet du?

• Ammet aldri

Votes: 1 3,1%
  • < 6 mnd

Votes: 2 6,3%
  • 6 mnd - 9 mnd

Votes: 0 0,0%
  • 9 mnd - 11 mnd

Votes: 0 0,0%
  • ca 1 år

Votes: 4 12,5%
  • 12 mnd - 15 mnd

Votes: 2 6,3%
  • 15 mnd - 18 mnd

Votes: 7 21,9%
  • 18 mnd - 2 år

• > 2 år

Votes: 9 28,1%
  • > 3 år

Votes: 5 15,6%
  • > 4 år

• Antall som har svart
    32
Folk liker å mase. Av en eller annen grunn er ammingen noe som "alle" har en mening om, når det burde være opp til mor og baby å bestemme. Jeg har fått kritikk både for å ikke amme lenge nok og for å amme for lenge. Med sistemann har jeg fått kritikk for å amme for ofte, dette var nytt. :hilarious:
Ja! Jeg begriper det ikke. Hva får folk til å tro at de er berettiget til å servere så dominerende meninger over et så hellig bånd som det mellom en mor og sitt barn? Jeg føler jeg må forklare eller unnskylde meg til hvorfor jeg fremdeles ammer oftere enn ikke!
Trist, men ikke overraskende, å høre at andre også må tåle å få prakket folk sine "råd" og "anbefalninger" ned i vrangstrupen. Jeg er lei.

Ammer fortsatt, 2.5 år. Snakker om at «puppen er babyen sin», og at det er «babyen som skal få melken», men det er smokken hans. Nekter å gi den fra seg. Spent på når lillesøster kommer i mars, om han vil dele :happy090 :confused005
Ville definitivt avvent i god tid før mars så ikke dere må slite med det i tillegg til nyfødt :)

Ja! Jeg begriper det ikke. Hva får folk til å tro at de er berettiget til å servere så dominerende meninger over et så hellig bånd som det mellom en mor og sitt barn? Jeg føler jeg må forklare eller unnskylde meg til hvorfor jeg fremdeles ammer oftere enn ikke!
Trist, men ikke overraskende, å høre at andre også må tåle å få prakket folk sine "råd" og "anbefalninger" ned i vrangstrupen. Jeg er lei.
Så kjedelig at folk kommer med negative kommentarer. Det verste jeg har hørt er heldigvis et overrasket «åja». :hilarious: Men har samtidig oppklart en del ting for min veldig oppegående søster som er et petimeter og veldig opptatt av at rett skal være rett. Feks trodde hun at who-anbefalingen om å amme til to år var pga dårlig vannkvalitet i andre land. Så det er en del fordommer, myter og misforståelser der ute, også blant de som tror de vet. Bare for å si det så var jeg på flere jobbturer og venninnetur (med en annen ammende mamma) mens jeg ammet, fra baby var 15 mnd til 2 år:) var borte 1, 2 og 3 netter:)

Back
Topp