Ammekurv?

Mamma73

Elsker forumet
Da jeg skulle ha første, kom jeg over et godt tips om å lage seg en ammekurv.

I den skulle det pakkes mat, drikke, snacks, fjernkontrollen til tv, mobiltelefon, fotoapparat. Gulpekluter, smokk, evt lesestoff.

Jeg kom aldri så langt til å få prøvd ut dette. Men jeg burde hatt det. Eldstemann låg kronisk på meg. Våknet hver gang jeg gikk på do eller prøvde å spise. Så hans behov kom alltid først. Med lillesøster gikk det mye bedre.

Denne gangen håper jeg å ha en slik kurv klar, sånn i tilfelle.

Noen som har prøvd? Eller noe lignende?
Fungerte det? Savner du noe,som burde vært med?
 
Er lurt å ha noe å samle nødvendigheter i ja. Fikk ofte akutt drikkebehov da jeg ammet mini, måtte passe på å alltid ha full vannflaske i nærheten.
Tenkte å gi det i gave til en gravid venninne. Kjøpte en litt stor kurv billig på ikea. Skal legge bleier i bunnen så det bygger litt opp, ha i drikke, sjokolade, noe til babyen og litt forskjellig i.
 
Jeg måtte alltid ha en starbucks kopp (med sugerør) helt full med vann. Den er nå ødelagt, jeg stod å så på en ny i går. Den skal jeg kjøpe...

Sist satt jeg veldig pris på yoghurt begere/skyr med müsli, ferdig smurte knekkebrød, bananer +++ ting som var lett å raske med seg.
Bok og iPad :)
 
Det er en plan å mekke noe sånt denne gangen ja, merka sist at det var en egen rutine å passe på å ha alt innen armlengdes avstand. Og i ammetåka er det kjekt å bare ha det samla og klart :) usikker på hva selve kurven skulle vært for noe da, må være noe praktisk.
 
Ingen dum idé!
Må nok mekke til noe slikt her også, husker jeg hadde skikkelig tørsthetsfølelse og sult følelse sist.. Og at jeg satt/lå leeenge...Så greit å ha noe handy :)
 
Trikset er jo å huske å ta med seg denne kurven når man skal sette seg til:D men husker jeg ble akutt tørst hver gang og det tror jeg varte mange måneder. Vi er uansett sånn som alltid har et glass eller en flaske vann tilgjengelig. Kan tenke meg å lage til en koselig liten kurv:)
 
Ja, det er jo akkurat det! Å huske på å ta med seg kurven;)

Jeg har en sammenleggbar piknik kurv jeg kan bruke. Tror det blir bra :)
 
Trikset er jo å huske å ta med seg denne kurven når man skal sette seg til:D men husker jeg ble akutt tørst hver gang og det tror jeg varte mange måneder. Vi er uansett sånn som alltid har et glass eller en flaske vann tilgjengelig. Kan tenke meg å lage til en koselig liten kurv:)

Samme her, jeg ble akutt tørst, sånn helt panisk-tørst med én gang jeg la han til brystet.

Med ammehjerne så kan det vel være utfordrende å huske den kurven, men man får vel kanskje en rutine på det. Evt fast plass for amminga, så står den bare der :)
 
Husker den sinnsyke tørsten under amming! Jeg fikk det for meg at vannet luktet jord da vi kom hjem fra sykehuset (drev med spyling av vannett i flere uker og med gravide/barsel luktesans så merker man jo alt), så jeg hamstret vannflasker på nærbutikken og drev å fylte opp store dunker med vann hver gang vi var på besøk hos noen. Hadde flasker rundt om i alle sittekroker og ved senga. Folk må jo tro jeg hadde blitt gal. Eller...jeg var jo helt manisk. Haha. Blir digg med vann i springen denne gangen. Og AMEN for ammekurv med vannflaske!
 
Back
Topp