Ammekurs

Ellyy

Forelsket i forumet
Mailykken 2025
Jordmor har meldt meg på ammekurs. Har noen av dere vært på det? Er det noe man burde være med på, eller kan man lese seg opp selv? Timingen på kurset er litt dårlig ift. jobb, så kunne egentlig tenke meg å droppe det, med mindre man faktisk sitter igjen med endel nyttig kunnskap.

Jordmor har meldt meg på ammekurs. Har noen av dere vært på det? Er det noe man burde være med på, eller kan man lese seg opp selv? Timingen på kurset er litt dårlig ift. jobb, så kunne egentlig tenke meg å droppe det, med mindre man faktisk sitter igjen med endel nyttig kunnskap.
Fikk så god hjelp på sykehuset etter fødsel at jeg ikke heeelt greier å se nytten. Men sikkert godt å være forberedt på forskjellig?
Brukt ammehjelpen på nett ved behov og helsestasjon der jeg bor er det bare å ringe. Man får alltid hjelp ved behov.
Mitt beste tips for ammingen er uansett å få i seg nok smertestillende når brystsprengen kommer før melka kommer skikkelig. For DET var vondt...

Fikk så god hjelp på sykehuset etter fødsel at jeg ikke heeelt greier å se nytten. Men sikkert godt å være forberedt på forskjellig?
Brukt ammehjelpen på nett ved behov og helsestasjon der jeg bor er det bare å ringe. Man får alltid hjelp ved behov.
Mitt beste tips for ammingen er uansett å få i seg nok smertestillende når brystsprengen kommer før melka kommer skikkelig. For DET var vondt...
Takk, er det jeg tenker jeg og… Har i tillegg endel helsepersonell i nærmeste familie som har jobbet på både føden og nyfødt intensiv, så føler meg sikker på at jeg får god hjelp i etterkant. Godt tips angående smertestillende!

Personlig hadde jeg gladelig tatt det imot. Jeg etterspurte noe slikt før jeg fikk første. Det fantes ikke noe slik her jeg bor. Leste masse på ammehjelpen.no, og skjønte at det er mange utfordringer man kan møte på. Ammer nå min tredje, og ville også nå tenkt at alle førstegangs og kanskje også mange annengangsgravide burde hatt et slikt tilbud.

Det kan være fint å få en liten innføring hvis du har mulighet. Ellers kommer du til å få hjelp på føden, og det finnes ressurser på nettet.

Det var noe som ingen fortalte meg første gang, og det er hvor innmari vondt man har i brystene når melken kommer skikkelig i gang, men det er lov å ta seg en paraset. ;)

Back
Topp