Ammekurs?

Znart-mamma

Flørter med forumet
Hei, i Tromsø finnes det ett to timers ammekurs man kan melde seg opp på. Noen som har vært på ett slikt kurs? Hva skjer og hva lærer man? Er det verdt å få med seg? Jeg er litt redd for at det kan være rimelig kleint....

Sent from my iPhone using BV Forum

Har ikke hørt om det før, men med min erfaring så er de ikke flinke nok på sykehuset å vise hvordan det skal gjøres. Dersom det hadde vært kurs her så hadde jeg meldt meg på. Blir bare stress hvis en ikke helt forstår hvordan en skal få det til.

Oi for et fint tilbud. Tror det kan være lurt å få med seg. Mye bedre å være litt forbredt:)
Her i kommunen har vi noe som heter jordmorkaffe. Det har de hver uke, og da kan man komme å møte andre gravide også prater man om amming og fødsel. Fikk beskjed av jordmor om at jeg kunne være med på det noen uker før termin :)

Jeg hadde meldte meg på sånn kurs da jeg gikk med første mann. Da var tiden brukt til å se på film hvor det vises den riktige måte å amme og noen minutter prat. Det var fint for informasjonen og man får se de riktige teknikkene, men det var bare teoretisk (blir litt annerledes i praktisk synes jeg).

Jeg hadde problemer med amming på sykehuset etter fødselen og prøvd alle de teknikker jeg fikk med meg fra kurset. Det hjulpet ikke og jeg trengte mer hjelp fra sykehuset, men dessverre de var ikke flinke til å hjelpe:(

Back
Topp