Ammekurs?

mini#2

Forumet er livet
♡Junigull 2016♡
Julimammaer 2016
Ser i tråden om amming at det er noen som har vært på ammekurs.
Hvem er det som arrangerer dette? JM/helsestasjon eller privat?
Koster det noe?
Er det som en del av fødselsforbredende kurs eller et selvstendig kurs?
Hvilke bra tips fikk dere?

Ble bare litt nyskjerrig på om det er verdt å sjekke opp i om det fins her. Noen som har vært på kurs på strekningen Oslo-Drammen eller deromkring?

Jeg fikk det gjennom jordmortjenesten i kommunen. Var sånn gruppetime. Vi så filmen "bryst er best" (ja, jeg vet, litt vel "dømmende" tittel, men dette forberedte jordmor oss på på forhånd, filmen er en smule glorifiserende.) Også snakket jordmor litt og vi kom med spørsmål.[:)] Spør jodmortjenesten i kommunen, det kostet ingen ting[:)]

Da skal jeg høre med jordmor neste gang [:)]
Ha kjempelyst å få det til, men kommer til å gi grei beskjed på føden at jeg vil prøve selv før de kommer med hjelpende råd, er ikke så keen på å amme foran andre om jeg ikke må... Er redd jeg blir mer stresset da.

ORIGINAL: Vugge

Den Bryst er best filmen lånte jeg på biblioteket. Veldig informativ den altså! :)

Smart [:)] Da skal jeg låne den [:)] Takk for tips!

Ett praktisk råd (og tør å komme med det fordi jeg kjenner deg litt ;) ) Så burde du absolutt ha noen der de første gangene.
Bare be de om å se på og kommentere, og at du gjerne ønsker å prøve selv.
Er vondt om du ikke får det til alene selv først og så skal du ha hjelp, da kan du allerede være litt demotivert (snakker av erfaring ;) )
En er VELDIG sårbar de første dagene, og da er trygghet, trygghet, trygghet og igjen trygghet ved å ha erfarende folk rundt seg det aller beste!!
Selv om jeg har fått ett tydelig inntrykk av at du er ei sterk jente som liker å ordne opp i ting selv :)

Det kan godt være em [:)] Ikke vet jeg, det eneste jeg vet er det jeg føler nå, og nå kunne jeg absolutt ikke tenke meg å ha noen som skulle se på. Men selvfølgelig, det kan godt være den følelsen endrer seg, er jo mye som nok kommer til å bli anderledes ifm fødsel enn det jeg innbiller meg. Er bare redd for at det at de er der vil stresse meg mer enn å ikke få det til på første forsøk alene. Men skal huske hva du har sagt når tiden nærmer seg [:)]

Skal på ammekurs på Gressvik helsestasjon i juni. Litt spent på hva som venter meg i grunn..
Kjenner jeg gruer meg litt faktisk. Synes det er så mye ammepress over alt![:'(]
Er nesten sånn at man allerede føler seg litt "mislykka" sånn i tilfelle man ikke skulle få det til.
Men sikkert greit å lære de riktige teknikkene[:)]
Selvom jeg allerede nesten får litt "panikk" når jeg tenker på hvordan det blir på sykehuset hvor alle maser på deg og presser deg[:'(]

Back
Topp