Ammekurs og svangerskapskurs.

Vi gikk på svangerskapskurs da jeg var gravid med første. Følte ikke at jeg fikk så veldig mye ut av det, men tror det var greit for samboeren. Vi fikk omvisning på fødeavdelingen også, det synes jeg var veldig greit. Fikk se en fødestue og barselavdelingen. Veldig greit å vite hva man kommer til :)

Ammekurs aner jeg ingenting om da jeg ikke har deltatt på noe slikt. Man får som regel veldig god hjelp på barsel :)

Ja, dette har jeg også lurt på!
Svangerskapskurset koster jo en del penger.. :s

Men lurer på andre kurs man pleier å dra på før fødsel, andre ting man bør få med seg? :)

Ammekurs har jeg ikke hørt om før nå :p

Hadde heller ikke hørt om ammekurs, men ei venninne som har termin noen dager etter meg, fikk beskjed om at dette tilbydde de på helsestasjonen.. jeg ble litt skeptisk, for tenkte jo at sykehuset er jo veldig flinke til å følge opp og hjelpe med det, men hun jordmoren hadde vist sagt at ammekursene fylte seg opp fort. Må innrømme at jeg ikke er glad i kurs, så det frister jo ikke.,

Svangerskapkurs er jeg og usikker på, med tanke på at jeg kanskje blir alene, så ja. Vil ikke sitte der med masse happy couples.

Når jeg gikk gravid sist fikk vi tilbud om et fødselsforberedene kurs som var gratis så deltok på det, men følte ikke jeg fikk så veldig mye ut av det da. Amming fikk jeg god hjelp med på barsel :)

aldri hørt om ammekurs, men hadde neppe dratt på det om jeg visste om det og noen andre kurs var vi heller aldri på når jeg gikk med gutten og blir ikke noe sånt denne gangen heller.

Var på fødselsforberedende kurs med første med info av jordmor og omvisning på føden :) var greit den gang :) aldri vært tilbud om ammekurs, hadde ikke benyttet med av det heller.. tar det på barsel..

Vi gikk på fødselsforbrededende da vi venta eldstemann... det jeg husker best fra kurset var at jeg gjorde så de måtte ta pause i kurset, sende alle ut og 2 JM og gubben måtte roe ned en stykk hysterisk troillmor(Sprøytefobi)

Amming har gått som en drøm begge gangene... har ikke hørt noe om noe slikt ammekurstilbud heromkring
men hadde muligens vurdert det om amminga hadde hadde vært veldig vanskelig og tilbudet hadde melt seg
vet ikke...

Vi var på det sist.. Som andre sier så leser vi kvinner såpass mye at vi ikke har veldig utbytte av kurset, men sambo hadde godt utbytte.. Men da det kom til fødselen så gikk den så fort at kurset var bortkastet.. Hehe.. Hadde ikke tid til smertelindring :p

Ift amming så fikk vi veldig god starthjelp av jordmor og barnepleier på fødestua :) hadde problemer med det på sykehuset at JEG ikke fant roen, men det ordnet seg med en gang vi kom hjem ;)

Jeg var på ammekurs og vi gikk begge på fødselsforberedende kurs før førstemann. Ammekurs var nyttig (men har du ammeboken som du får av jm er det minst like bra, den brukte jeg nesten som oppslagsverk i starten), det andre kurset ga ikke meg så mye, men viktig for mannen, tror jeg :) Beroligende og ganske detaljert hva som skal skje (minst like skremmende for mannen at kona føder som for dama selv er mitt inntrykk! Kanskje verre siden de ikke kan gjøre noe fra eller til for å hjelpe.. Må være ille følelse!)

Back
Topp