Ammeklær?

RuskiD

Betatt av forumet
Maiblomstene 2020
Påskeliljene 2022 ❤️
Noen som har tips til gode klær å bruke til amming? Tenker litt på at det skal være lett tilgjengelig pupp også ved offentlig amming, slik at jeg slipper å flakse med brystene :))

Fine kjoler og topper som ser ut som "vanlige" klær :notworthy Kom gjerne med tips til type klær, linker og nettsider dere bruker :Heartred

Jeg kjøpte både ammebh, ammesinglet, amme t-skjorte og langermet tynne ammegensere på Bonprix etter å ha sett reklame på facebook
Bestilte én størrelse større enn det jeg normalt er, siden klærne sendes fra Tyskland, men det hadde jeg ikke trengt å gjøre for klærne var i normal størrelse
Bhene var kjempe behagelig å ha på, også normal i størrelsen
Men som dette er helt Basic klær, ikke kjempe fjonge..

Jeg prøvde også bonprix, men måtte returnere alt sammen da det enten var for smått eller for stort utifra min vanlige størrelse... Det skal sies at dette var gravidklær og ikke ammeklær. Både bukser og topper... :dead:o_O

Jeg bruker kun Boob sine ammesingletter/tank tops. Dekker godt ved amming (trenger kun å ha brystvorten ute), og har god kvalitet. Har bluser, skjorter, cardiganer over som er lett å kneppe opp ved amming. Anbefaler å handle fra Ammehjelpen, da støtter du en god sak samtidig :-)

Hatet absolutt alle ammeklær når første ble født. Alt så så utrolig kjerring ut. Så jeg brukte ammesingleter fra H&M under helt vanlige klær. Brukte mye skjorter eller skjortekjoler. Om jeg ville gå med en av sommerkjolene uten knapping foran så tok jeg på meg et sånn tynt bomullsskjørt under kjolen så kunne jeg dra opp kjolen uten å sitte i trusa :-) samme med vanlige gensere - ingen problem å dra opp så lenge jeg hadde ammesinglet under som dras ned - da blir det bare puppen som stikker ut :)

Hatet absolutt alle ammeklær når første ble født. Alt så så utrolig kjerring ut. Så jeg brukte ammesingleter fra H&M under helt vanlige klær. Brukte mye skjorter eller skjortekjoler. Om jeg ville gå med en av sommerkjolene uten knapping foran så tok jeg på meg et sånn tynt bomullsskjørt under kjolen så kunne jeg dra opp kjolen uten å sitte i trusa :) samme med vanlige gensere - ingen problem å dra opp så lenge jeg hadde ammesinglet under som dras ned - da blir det bare puppen som stikker ut :)
Det var ikke dumt:joyful:

Jeg prøvde også bonprix, men måtte returnere alt sammen da det enten var for smått eller for stort utifra min vanlige størrelse... Det skal sies at dette var gravidklær og ikke ammeklær. Både bukser og topper... :dead:o_O
Sier du det altså.. Toppene og genserne jeg har kjøpt er faktisk for store men jeg foretrekker at de henger litt løst rundt kroppen den første tiden etter fødsel. Jeg har lagt på meg en god del så da vil jeg ikke ha klær som strammer

Jeg bruker kun Boob sine ammesingletter/tank tops. Dekker godt ved amming (trenger kun å ha brystvorten ute), og har god kvalitet. Har bluser, skjorter, cardiganer over som er lett å kneppe opp ved amming. Anbefaler å handle fra Ammehjelpen, da støtter du en god sak samtidig :)
Var inne og sjekket boob singletene.. Det høres ut som en bra idé med å kun ha ammesingleter og noe annet kneppbart over :) Kunne tenke meg å støtte ammehjelpen, men ser dessverre at boob-klærne er ganske så mye dyrere der enn f.eks sportamore ;(

Var inne og sjekket boob singletene.. Det høres ut som en bra idé med å kun ha ammesingleter og noe annet kneppbart over :) Kunne tenke meg å støtte ammehjelpen, men ser dessverre at boob-klærne er ganske så mye dyrere der enn f.eks sportamore ;(

Ja, den ser jeg :-) Ganske stor forskjell også. Jeg trenger en til selv, så da blir det nok Sportamore.

Jeg har bestilt litt fra hm. Hadde på meg en ammekjole derfra i dag, den funker fint! Liker også noen av toppene, men de er generelt litt store i str synes jeg. Har bestilt meg et nytt lass nå, synes de hadde fått inn fine Basic kjoler og topper. Synes det er så greit å få prøvd litt, så sender jeg tilbake de som ikke passer. Trenger ikke mye igrunn, til storesøster hadde jeg typ en ammetopp og noen ammesingletter, så kjørte jeg lag på lag, eller vanlig t skjorte og higwaist. Men synes det var bedre på høsten, ser for meg at med liten baby(lite dekkende hode :P) på sommeren er det ok med noen flere topper og kjoler. :)

Back
Topp