Ammeklær

Trinusn

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Julibarna 2019
Septemberlykke 2021
Ammeklær er jo svindyrt jo! Hvertfall det jeg kommer over!

Hva har dere tenkt å amme i? :) hva er praktisk? Noen tips? :)

Jeg har nesten bare vanlige tskjorter, kjedlig å måtte dra opp hele toppen å blotte seg hvis man skal amme..

Har kjøpt HM sine amme topper sist og kommer til å kjøpe noen av de nå. Har også arvet en ammekjole og amme topp fra boob som sikkert vil bli flittig brukt. Ellers har jeg god erfaring med å bruke Cubus sine topper da de er tøyelige nok til å dra opp og ned uten at de mistet fasong (har brukt de hele svangerskapet også da de utvider seg godt over magen og er lange og gode nedover rompa.

Ammesinglet under vanlige klær er gull, eller skjorter / bluser med knepping foran. Ellers har jeg noen amme-tskjorter og amme-gensere fra hm fra sist, de er sikkert temmelig slitt men er jo mer en bra nok til hjemmebruk.

Det jeg sist angret på at jeg aldri tok meg råd til var amme-nattkjole i ull/silke fra nøstebarn samt en god langermet amme-genser i ull/ullblanding til turbruk. Så det SKAL jeg ha nå. Førstnevnte fikk jeg tak i på salg i fjor vinter :-)

Jeg brukte HM singlet under vanlige t-skjorter/gensere. Sa blir man ikke like naken da man løfter opp...
Samme her.
Og noen ganger treningsjakke med glidelås, for da får du også sjult litt bedre:)
Jeg har aldri kjøpt ammeklær pga jeg synes dem er overpriste. Dette er mitt 5.barn og har jeg ikke kjøpt før trenger jeg i alle fall ikke å kjøpe nå :p ;)

Back
Topp