Ammeklær!

Jeg har aldri ammet før men tenkte og kjøpe noen ammetopper og bare ha en cardigan over :)

Nei, aldri kjøpt ammeklær

Sent from my iPhone using Tapatalk

Kjøte ammebh´er og ammetopper (med korte ermer). Hadde da cardigan over de gangene jeg var ute og måtte amme. Fungerte veldig bra! :)

Kun amme - bh.

Kjøpte kun Bh og noen singletter. Har ikke brukt ammeklær, bruker bare klær som er store i halsen eller elastisk:) gikk mye i singletter og cardigan i starten. Kunne bare brette ut puppen uten å kle av eller dra opp:)

Jeg kjøpte to amme-bher, ikke noe ellers. Bruker singlet og cardigan, da er det greit å amme.

Kjøpte 4 ammebh'er og en 2-pakning ammesinglet på HM, brukte de mye i starten. Nå kommer jeg inn i min gamle garderobe og har mye utringet som jeg drar ned :)

Kjøpte noen få, det var greie kjøp - de hadde grei passform over den blaute post-fødselsmagen også. ;)
Beste kjøpet var en singlet, for den kunne jeg bruke under vanlige topper og gensere slik at jeg kunne kle meg normalt, men likevel amme diskret. :)
De "ordentlige" ammetoppene fra H&M og Lindex hadde så små åpninger at det noen ganger var litt vanskelig å få styrt brystknoppen midt i hullet og få koblet små'n på - med amme-BH under ble det mye tøy og mye styr.
Singleten ble sånn sett et godt kompromiss - der brettet man ned hele overkanten uten sånn "trekantåpning".

Tenker at Boob-modellene kanskje også er mer praktiske, men jeg investerte ikke i så dyre plagg.

Er 33+1 idag. Har kjøpt 2 amme t-skjorter og en amme genser (brukt) og kjøpt 3 amme bh, men der vet vi jo ikke behovet og str før etter fødsel, så blir nok å kjøpe flere bh'er etter fødsel. Ammeklærne tenker jeg er greie heelt i starten på barsel, slippe å drive å tukle for mye med klærne i starten. Deretter blir det mest sannsynlig bare egne klær.

Det mest nyttige for meg var ammebh fra H&M. Disse brukte jeg med engang, og måtte ha flere. Ellers var alt annet bortkastet..

Tenker i utgangspunktet at eg ikkje kjem til å kjøpe no ammeklær, men må nok ha ein større bh etterkvart...

Jeg hadde tre t-skjorter fra boob. Kjøpte etter fødselen og de ble brukt mye:)

ingen ammeklær, brukte vanlig singlet :) amme-bh derimot er et must! bravado er min favoritt :)

Back
Topp