Lurer på hvor dere kjøper ammeklær og ammebher? Hvilke anbefaler dere av ammebher?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg kjøpte på hm sist.. men har fått anbefalt amme bh fra apoteket, så blir å prøve den![]()
takk for tipsJeg har kjøpt amme-bh på Change, undertøysbutikk. Den har strikk i øvre kant av cupen, så den kan regulere seg etter tom/full pupp. Den gir god støtte og ser nokså fin ut. Kjøpt en foreløpig, for å prøve. De koster nemlig 500kr, men det syns jeg det er verdt hvis de er så gode som jeg tror. Ellers 2-pk ammebh fra HM, en grå og en hvit m sorte prikker. Veldig myke og uten spiler.
Amme-singletter har jeg kjøpt en 2-pk på Lindex, da jeg ble anbefalt disse. Og en 2-pk fra HM. Har også fått en utrolig digg en av svigerinna mi, feil str til henne. Den støtter veldig godt både på puppene og magen. Uten å stramme vondt. Husker ikke merket på den, den er bestilt fra nett.
Har også kjøpt meg 3 tunikaer på HM nå til slutten av graviditeten, som et såpass vide/har knepping øverst at jeg kan bruke dem v amming.
![]()
Økonomien gjør nok at det blir å handle inn mesteparten på h&m og Lindex. Jeg brukte ikke ammeklær sist gang, men nå har jeg kjøpt to singletter på h&m iallfall. Greit å ha hvis denne varmen fortsetter.
Change kjenner jeg ikke til...
Er det nettbutikk?
Takk for link!
Anbefaler å vente med å invistere i dyre amme-bher til melken er kommet i gang og puppene har roet seg litt (noen uker etter fødsel). Pupene endrer seg gjerne masse i størrelse og form med melken og til den har kommet.
Har denne som eg brukte MYE sist (har mange av den) - kjempebehagelig på, elsástisk og gir litt støtte. Strammer ingen steder - og er heller ikke dyr. Mine har tålt mye bruk og mange vask!
http://www.figleaves.com/uk/product/EJ-361/Emma-Jane-Next-Generation-Nursing-Bra/?size=&colour=Black
Kjøpte etterhvert noen av merket Anita. Figleaves har mange merker som en finner i undertøysbutikker her hjemme og, så der kan man gjøre et kupp
Har hatt noen fra hm, men synes de fort mister formen i vask, blir løs rundt og strammer. Men de gikk å bruke helt mot slutten av ammingen sist, og likte de ganske godt da på slutten. Men de varer ikke lenge før de var moden for utskiftningKjøpte en pakke med stooore ammebher fra hm sist før fødsel, var ok å bruke den første uken og om natten - men de var alt for store så ikke noe å gå ut i
Brukte ikke så mye amme klær sist, var godt med mange mange amme-bher av den over og noen amme-singletter. Prøvde singlettene fra Lindex sist - likte de ikke, ble helt formløse i vask! De var i tillegg for korte til meg. Boob sine ammesingletter var fantastiske - godt å ha noe over puppen også, spesielt om det er varmt og man bare går med singlet. Hadde noen topper med korte armer fra hm (den i 2pk) og en fra boob med lang arm - de fra hm ble litt brukt, og den fra book nesten ikke (synes den ble veldig stram). Likte best å bruke singlet og vanlig topp man drar oppOg når en føler seg litt svett (vanlig å svette en del når man nettopp har fodt og ammer) - så kan man bruke singletten litt lenger enn topp som kanskje føles ellel ut etter få timer. Denne gangen er det kommet i hus MANGE singletter fra hm, en boob ammegenser (til vinteren) og har vel en 4 singletter fra boob
Så lir det vanlige klær over. Har kjøpt mye mer denne gangen enn sist - men vet hva eg likte sist da, så håper det går denne gangen også
![]()
Gleder meg til å komme meg ut å kjøpe litt nytt etter babyen er kommet - så nå er det kjøpe stopp
Det er ikke så vanskelig å sy en ammetopp heller av to/tre like topper/singletter. Kan sende en oppskrift ved interesse![]()
Ikke bare ubehagelig å sove uten- men spruten står jo da til alle kanter!!Jeg har kjøpt to amme bher ifra Bravado. De er sømløse og helt fantastisk på. Jeg kommer til og bruke de om natten da jeg ikke klarer og ligge uten når jeg ammer. Er så vondt og ligge med bare bryst og spesielt viss jeg er sår. Skal kjøpe noen amme bher med spiler som jeg kommer til og bruke på dagen når jeg skal ut. Klærne sitter liksom litt bedre på kroppen daJeg skal også kjøpe amme singletter/t-skjorte ifra h&m som jeg skal bruke på sykehuset og hjemme den første tiden. Så kommer jeg til og bruke vanlige topper jeg kan trekke opp og ha amme singlet under
Synes det er veldig lite pent ammetøy egentlig. Det er så mye som er altfor kroppsnært. Jeg ville nok ikke følt meg vel om jeg måtte gå i ettersittende klær hele tiden rett etter en fødsel
Men det er meg da!
Greit og kunne bruke vanlige klær da synes jeg uten og måtte vide frem hele magen og puppen
Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app