ammeklær

Aprilbaby2015

Glad i forumet
Juli13-jentene
Aprilbarna`15
Lurer på hvor dere kjøper ammeklær og ammebher? Hvilke anbefaler dere av ammebher?

Hadde noen fine trekant BH'en fra hm sist. Orker ikke spirer når jeg ammer da BH'en må være på hele døgnet;)

Jeg kjøpte på hm sist.. men har fått anbefalt amme bh fra apoteket, så blir å prøve den :)

Jeg kjøpte på hm sist.. men har fått anbefalt amme bh fra apoteket, så blir å prøve den :)

ok:) Kjøpte en på hm eller lindex(husker ikke helt) og den likte jeg ikke :/

Jeg har kjøpt amme-bh på Change, undertøysbutikk. Den har strikk i øvre kant av cupen, så den kan regulere seg etter tom/full pupp. Den gir god støtte og ser nokså fin ut. Kjøpt en foreløpig, for å prøve. De koster nemlig 500kr, men det syns jeg det er verdt hvis de er så gode som jeg tror. Ellers 2-pk ammebh fra HM, en grå og en hvit m sorte prikker. Veldig myke og uten spiler.

Amme-singletter har jeg kjøpt en 2-pk på Lindex, da jeg ble anbefalt disse. Og en 2-pk fra HM. Har også fått en utrolig digg en av svigerinna mi, feil str til henne. Den støtter veldig godt både på puppene og magen. Uten å stramme vondt. Husker ikke merket på den, den er bestilt fra nett.

Har også kjøpt meg 3 tunikaer på HM nå til slutten av graviditeten, som et såpass vide/har knepping øverst at jeg kan bruke dem v amming.

:-)

Jeg har kjøpt amme-bh på Change, undertøysbutikk. Den har strikk i øvre kant av cupen, så den kan regulere seg etter tom/full pupp. Den gir god støtte og ser nokså fin ut. Kjøpt en foreløpig, for å prøve. De koster nemlig 500kr, men det syns jeg det er verdt hvis de er så gode som jeg tror. Ellers 2-pk ammebh fra HM, en grå og en hvit m sorte prikker. Veldig myke og uten spiler.

Amme-singletter har jeg kjøpt en 2-pk på Lindex, da jeg ble anbefalt disse. Og en 2-pk fra HM. Har også fått en utrolig digg en av svigerinna mi, feil str til henne. Den støtter veldig godt både på puppene og magen. Uten å stramme vondt. Husker ikke merket på den, den er bestilt fra nett.

Har også kjøpt meg 3 tunikaer på HM nå til slutten av graviditeten, som et såpass vide/har knepping øverst at jeg kan bruke dem v amming.

:)
takk for tips:)

Har kjøpt amme bh på ebay og en på change....
Amme topper/kler kjøpte eg kun ti første mann.. Men syntest det var bare et bal heila geiå.. Så har heller en lett topp med en singlett under.. Drar opp toppen og ned med singletten ;) Funker fint for meg,og slipper og vise frem deigen etter på ;) :p

Jeg foretrakk også vanlige klær foran ammeklær med eldste. Gjerne en singlett med en t-skjorte over, så tok jeg opp den ene og ned den andre når jeg skulle amme. Følte at jeg hadde mer kontroll på den måten. Tidligere har jeg hatt amme-BH fra Lindex, men tror jeg skal prøve noen nye denne gangen siden jeg aldri var helt fornøyd med dem. De ga ingen støtte i det hele tatt, og de var så syntetiske at jeg følte at jeg ble svett med en gang. Kanskje jeg må kikke på change og se hva som finnes der, H&M har jeg ikke kunnet kjøpe undertøy hos siden jeg var 16 så jeg har ikke store håpet om å finne noe som passer der.

Synes de helt enkle amme-bhene fra H&M er greie til hverdagsbruk. Mener de selges i 2-pk de jeg brukte sist. Hadde også 2-pk svart og hvite ammetopper og t-shirts som er helt enkle og nøytrale. Kjøpte en kjempe fin amme-bh fra Lindex og klipte et hakk slik at jeg fikk dyttet ut alt av spiler.
Spiler anbefales ikke under ammingen pga. at det kan presse mot melkekanalene.
Kjøpte også noe undertøy på nettet som var veldig fint men ganske dyrt.

Babyshop har mye forskjellig men synes det er for dyrt med en ammegenser til 5-700 kroner.
Jeg har kjøpt noe brukt, det er mye fint til en billig penge å finne på finn.no. ;)

Har kjøpt en ammebh på sparkjøp, bare for å ha noe i begynnelsen. Skal kjøpe noen skikkelig når jeg vet hvordan størrelsen blir..

Har også kjøpt noen amme singleter og t-skjorter fra H&M, og denne fra Boob ->
boob%20amme%20t-shirt%20jeans%20blue.jpg

Økonomien gjør nok at det blir å handle inn mesteparten på h&m og Lindex. Jeg brukte ikke ammeklær sist gang, men nå har jeg kjøpt to singletter på h&m iallfall. Greit å ha hvis denne varmen fortsetter. ;)

Change kjenner jeg ikke til...
Er det nettbutikk?

Jeg har kjøpt to amme bher ifra Bravado. De er sømløse og helt fantastisk på. Jeg kommer til og bruke de om natten da jeg ikke klarer og ligge uten når jeg ammer. Er så vondt og ligge med bare bryst og spesielt viss jeg er sår. Skal kjøpe noen amme bher med spiler som jeg kommer til og bruke på dagen når jeg skal ut. Klærne sitter liksom litt bedre på kroppen da ;) Jeg skal også kjøpe amme singletter/t-skjorte ifra h&m som jeg skal bruke på sykehuset og hjemme den første tiden. Så kommer jeg til og bruke vanlige topper jeg kan trekke opp og ha amme singlet under :) Synes det er veldig lite pent ammetøy egentlig. Det er så mye som er altfor kroppsnært. Jeg ville nok ikke følt meg vel om jeg måtte gå i ettersittende klær hele tiden rett etter en fødsel :confused: Men det er meg da! :) Greit og kunne bruke vanlige klær da synes jeg uten og måtte vide frem hele magen og puppen ;)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Anbefaler å vente med å invistere i dyre amme-bher til melken er kommet i gang og puppene har roet seg litt (noen uker etter fødsel). Pupene endrer seg gjerne masse i størrelse og form med melken og til den har kommet.

Har denne som eg brukte MYE sist (har mange av den) - kjempebehagelig på, elsástisk og gir litt støtte. Strammer ingen steder - og er heller ikke dyr. Mine har tålt mye bruk og mange vask!
http://www.figleaves.com/uk/product/EJ-361/Emma-Jane-Next-Generation-Nursing-Bra/?size=&colour=Black

Kjøpte etterhvert noen av merket Anita. Figleaves har mange merker som en finner i undertøysbutikker her hjemme og, så der kan man gjøre et kupp :)
Har hatt noen fra hm, men synes de fort mister formen i vask, blir løs rundt og strammer. Men de gikk å bruke helt mot slutten av ammingen sist, og likte de ganske godt da på slutten. Men de varer ikke lenge før de var moden for utskiftning :) Kjøpte en pakke med stooore ammebher fra hm sist før fødsel, var ok å bruke den første uken og om natten - men de var alt for store så ikke noe å gå ut i :P

Brukte ikke så mye amme klær sist, var godt med mange mange amme-bher av den over og noen amme-singletter. Prøvde singlettene fra Lindex sist - likte de ikke, ble helt formløse i vask! De var i tillegg for korte til meg. Boob sine ammesingletter var fantastiske - godt å ha noe over puppen også, spesielt om det er varmt og man bare går med singlet. Hadde noen topper med korte armer fra hm (den i 2pk) og en fra boob med lang arm - de fra hm ble litt brukt, og den fra book nesten ikke (synes den ble veldig stram). Likte best å bruke singlet og vanlig topp man drar opp :) Og når en føler seg litt svett (vanlig å svette en del når man nettopp har fodt og ammer) - så kan man bruke singletten litt lenger enn topp som kanskje føles ellel ut etter få timer. Denne gangen er det kommet i hus MANGE singletter fra hm, en boob ammegenser (til vinteren) og har vel en 4 singletter fra boob :) Så lir det vanlige klær over. Har kjøpt mye mer denne gangen enn sist - men vet hva eg likte sist da, så håper det går denne gangen også :) :)

Gleder meg til å komme meg ut å kjøpe litt nytt etter babyen er kommet - så nå er det kjøpe stopp :P

Det er ikke så vanskelig å sy en ammetopp heller av to/tre like topper/singletter. Kan sende en oppskrift ved interesse ;)

Anbefaler å vente med å invistere i dyre amme-bher til melken er kommet i gang og puppene har roet seg litt (noen uker etter fødsel). Pupene endrer seg gjerne masse i størrelse og form med melken og til den har kommet.

Har denne som eg brukte MYE sist (har mange av den) - kjempebehagelig på, elsástisk og gir litt støtte. Strammer ingen steder - og er heller ikke dyr. Mine har tålt mye bruk og mange vask!
http://www.figleaves.com/uk/product/EJ-361/Emma-Jane-Next-Generation-Nursing-Bra/?size=&colour=Black

Kjøpte etterhvert noen av merket Anita. Figleaves har mange merker som en finner i undertøysbutikker her hjemme og, så der kan man gjøre et kupp :)
Har hatt noen fra hm, men synes de fort mister formen i vask, blir løs rundt og strammer. Men de gikk å bruke helt mot slutten av ammingen sist, og likte de ganske godt da på slutten. Men de varer ikke lenge før de var moden for utskiftning :) Kjøpte en pakke med stooore ammebher fra hm sist før fødsel, var ok å bruke den første uken og om natten - men de var alt for store så ikke noe å gå ut i :p

Brukte ikke så mye amme klær sist, var godt med mange mange amme-bher av den over og noen amme-singletter. Prøvde singlettene fra Lindex sist - likte de ikke, ble helt formløse i vask! De var i tillegg for korte til meg. Boob sine ammesingletter var fantastiske - godt å ha noe over puppen også, spesielt om det er varmt og man bare går med singlet. Hadde noen topper med korte armer fra hm (den i 2pk) og en fra boob med lang arm - de fra hm ble litt brukt, og den fra book nesten ikke (synes den ble veldig stram). Likte best å bruke singlet og vanlig topp man drar opp :) Og når en føler seg litt svett (vanlig å svette en del når man nettopp har fodt og ammer) - så kan man bruke singletten litt lenger enn topp som kanskje føles ellel ut etter få timer. Denne gangen er det kommet i hus MANGE singletter fra hm, en boob ammegenser (til vinteren) og har vel en 4 singletter fra boob :) Så lir det vanlige klær over. Har kjøpt mye mer denne gangen enn sist - men vet hva eg likte sist da, så håper det går denne gangen også :) :)

Gleder meg til å komme meg ut å kjøpe litt nytt etter babyen er kommet - så nå er det kjøpe stopp :p

Det er ikke så vanskelig å sy en ammetopp heller av to/tre like topper/singletter. Kan sende en oppskrift ved interesse ;)

Takk for mange tips - får vente litt med å handle inn :D

Sniker fra juni :)

Jeg brukte ammebh fra Cubus sist og skal gjør det denne gangen også. Når det gjelder ammeklær anbefaler jeg å kjøpe ammesingletter som du kan ha under vanlige klær... det er så mange løse gensere og topper i butikkene nå som man bare kan dra opp og under har du jo ammesinglet og ammebh. Itilfelle man ikke kan amme så lenge som det var planlagt kan du jo også bruke disse seinere :) Venninne av meg hadde hvertfall denne løsningen nå og fungerte supert!

Jeg har kjøpt to amme bher ifra Bravado. De er sømløse og helt fantastisk på. Jeg kommer til og bruke de om natten da jeg ikke klarer og ligge uten når jeg ammer. Er så vondt og ligge med bare bryst og spesielt viss jeg er sår. Skal kjøpe noen amme bher med spiler som jeg kommer til og bruke på dagen når jeg skal ut. Klærne sitter liksom litt bedre på kroppen da ;) Jeg skal også kjøpe amme singletter/t-skjorte ifra h&m som jeg skal bruke på sykehuset og hjemme den første tiden. Så kommer jeg til og bruke vanlige topper jeg kan trekke opp og ha amme singlet under :) Synes det er veldig lite pent ammetøy egentlig. Det er så mye som er altfor kroppsnært. Jeg ville nok ikke følt meg vel om jeg måtte gå i ettersittende klær hele tiden rett etter en fødsel :confused: Men det er meg da! :) Greit og kunne bruke vanlige klær da synes jeg uten og måtte vide frem hele magen og puppen ;)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
Ikke bare ubehagelig å sove uten- men spruten står jo da til alle kanter!!

Har brukt bher fra change og sørbø... Prøvde med flere ammetopper fra type hm og slike kjeder, men hullene er for små til meg :/ så boob sine topper. Men jeg brukte mye lag på lag, og kjøpte flere topper med knapper øverst :)

❤ gutt født jan-11
❤ gutt født okt-09
❤bonusgutt født okt-00

Back
Topp