Ammeklær - varme gensere

Delfi

Glad i forumet
August 2018
B8F536D4-80B6-4E1A-8E51-68EB8FDA1066.jpeg Hei! Jeg vet det finnes lignende tråder, så si fra hvis vi har en som inneholder svar på spørsmålet mitt.

Men jeg lurer på hvilke ammeklær dere bruker, og som dere vil anbefale?
Jeg har noen singleter fra h&m, men det blir jo altfor kaldt! Trenger noen varme gensere helst.
Skulle til å handle boob sine «warmer» ammegenser (bilde øverst), men den så fryktelig kort ut! Og jeg er lang :p

Noen som har en varm ammegenser de er fornøyde med? :)
 
Bruker bare vanlig t-skjorte her (drar opp) og har fleecegenser (helst da med zip) over når det blir kaldt. Kjøpte en fleecejakke med ekstra bærestykke som jeg også kan bære Leah i til vinteren :)

Vurderer dog kjøpe en av typen du viser til over, bare i ull :)
 
Hadde den på bildet forrige gang jeg ammet, og den var ikke så kort i modellen da iallefall. Men amme t-skjorte med jakker/cardigan over kan jo være en ok alternativ fremover. :)
 
Stormberg har litt fleece og ull i sin mamma/amme kollisjon. Jeg er fornøyd med fleece genseren, ikke så fornøyd med ulltrøya, den var ikke i så elastisk ull som jeg foretrekker også var den litt liten i str..
 
Jeg bruker bare amme-BH og ammesinglet, med en vanlig, romslig genser over:p Drar opp genseren ved amming, men har da singlet under så slipper å flashe magen;)
 
Jeg kjøpte noen gigantiske ammeinnlegg i ull på apoteket i dag. Som dekker/går rundt hele brystet. Tenkte å bruke de mellom singleten og bhen, så slipper jeg å tenke på å måtte ha på genser og jakke osv når det er varmt ute.
 
Jeg bruker bare amme-BH og ammesinglet, med en vanlig, romslig genser over:p Drar opp genseren ved amming, men har da singlet under så slipper å flashe magen;)

Akkurat det samme gjør jeg. Viser lite når man har singlet under. Jeg synes generelt at mamma- og ammeklær er lite fint, i alle fall er det sjelden jeg ser noe jeg liker, og da er det gull å bare kunne bruke vanlig tøy med singlet under.
 
Akkurat det samme gjør jeg. Viser lite når man har singlet under. Jeg synes generelt at mamma- og ammeklær er lite fint, i alle fall er det sjelden jeg ser noe jeg liker, og da er det gull å bare kunne bruke vanlig tøy med singlet under.
Helt enig, det er jo mye som er praktisk, men ikke mye som er fint (og det jeg evt finner som er fint koster en liten formue:angelic:). Bruker uansett romslige gensere til vanlig med skjorte/bluse under, så har skapet fullt :)
 
Vis vedlegget 275241 Hei! Jeg vet det finnes lignende tråder, så si fra hvis vi har en som inneholder svar på spørsmålet mitt.

Men jeg lurer på hvilke ammeklær dere bruker, og som dere vil anbefale?
Jeg har noen singleter fra h&m, men det blir jo altfor kaldt! Trenger noen varme gensere helst.
Skulle til å handle boob sine «warmer» ammegenser (bilde øverst), men den så fryktelig kort ut! Og jeg er lang :p

Noen som har en varm ammegenser de er fornøyde med? :)

Den er ikke så veldig kort. Jeg vil heller si lang men så er ikke jeg så lang heller...så tipper normal. Veldig deilig genser! Jeg har 2 ullgensre fra Milker med ammeåpning. Koster litt men holder seg fine. Ser like fin ut nå som da jeg brukte dem for 5 år siden[emoji4]
 
Jeg har flere gensere bra boob. Ingen av dem er korte. Nå er jeg riktignok bare 168cm, men jeg har relativt lang rygg og korte bein.
 
Vis vedlegget 275241 Hei! Jeg vet det finnes lignende tråder, så si fra hvis vi har en som inneholder svar på spørsmålet mitt.

Men jeg lurer på hvilke ammeklær dere bruker, og som dere vil anbefale?
Jeg har noen singleter fra h&m, men det blir jo altfor kaldt! Trenger noen varme gensere helst.
Skulle til å handle boob sine «warmer» ammegenser (bilde øverst), men den så fryktelig kort ut! Og jeg er lang :p

Noen som har en varm ammegenser de er fornøyde med? :)

Eg har den på bildet. Normal lengde, eg er 1,70.
 
Helt enig, det er jo mye som er praktisk, men ikke mye som er fint (og det jeg evt finner som er fint koster en liten formue:angelic:). Bruker uansett romslige gensere til vanlig med skjorte/bluse under, så har skapet fullt :)

Mmhm. Det er grenser for hvor mye penger jeg gidder bruke på slikt tøy, det ordentlig fine er gjerne dyrt. Nei takke meg til oversized gensere, blafrende bluser, skjorter osv.
 
Jeg går bare i ammeklær for tiden. Å løfte opp gensere høres kaldt ut for magen. Om det er kaldt nok til å bruke genser, så blir det jo ikke varmere av å sitte stille og amme.
 
Jeg bruker bare amme-BH og ammesinglet, med en vanlig, romslig genser over:p Drar opp genseren ved amming, men har da singlet under så slipper å flashe magen;)

Samme her :) da kan jeg også velge hvilken genser jeg føler for å ha på :) tykk, tynn, lang osv :)
 
Jeg bruker ullbh (kan brukes utenpå bh også) og gjerne også multitube (skjørt/topp/hals) fra Nøstebarn. Fant noen singleter med justerbare stropper, var det Vero Moda, mon tro? De selges jo overalt og jeg gikk bare opp en str. Ellers er cardigan en nokså fast del av antrekket.

Jeg er en frysepinne, men klager ikke nå lengre:D
 
Mmhm. Det er grenser for hvor mye penger jeg gidder bruke på slikt tøy, det ordentlig fine er gjerne dyrt. Nei takke meg til oversized gensere, blafrende bluser, skjorter osv.
Det føles litt drøyt å bruke ~500kr per genser:-( Av en eller annen merkelig grunn (les: latskap og ryddefobi) har jeg ikke kastet de fra sist:) Kjøpte tre nye i tillegg til de jeg hadde fra før)
 
Jeg bruker ullbh (kan brukes utenpå bh også) og gjerne også multitube (skjørt/topp/hals) fra Nøstebarn. Fant noen singleter med justerbare stropper, var det Vero Moda, mon tro? De selges jo overalt og jeg gikk bare opp en str. Ellers er cardigan en nokså fast del av antrekket.

Jeg er en frysepinne, men klager ikke nå lengre:D

Multitube så praktisk og deilig ut! :D Åssen er den i størrelsen? Kommer til å bestille et par sånne :)
 
Multitube så praktisk og deilig ut! :D Åssen er den i størrelsen? Kommer til å bestille et par sånne :)

Ja, denne ble jeg nysgjerrig på og.
 
Dere som løfter opp gensere; ammer dere alltid innendørs?
 
Dere som løfter opp gensere; ammer dere alltid innendørs?
Nei:) Men jeg har alltid singlet under, så magen blir jo ikke bar. Og løfter uansett bare opp ene siden av genseren;) Ungen er jo også ganske varm der han ligger tvers over magen!
 
Back
Topp