• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold februar 11. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

Ammeinnlegg?

LizzieBennet

Flørter med forumet
♡ Babymais2026 ♡
Hei.
Hvilken type ammeinnlegg tenker dere å gå for (i mai)? :think005
Engangs?
Vaskbare i bomull, bambus, silke, ull?
Noen merker som dere mener at er veldig bra eller dårlige?

Jeg brukte ubehandlet ull sist, men da var det jo vinter. Vet ikke om jeg kommer til å koke bort med de nå :hilarious: de syns jeg var best. Kjøpte på apoteket, husker ikke merke. Janus? Var sånne tjukke, hvite og fluffy. De var fine for såre nipler. De engangs greiene ble aldri myke nok. Men slet ikke noe særlig med lekkasje heller.

Svigerinna mi skremte livskiten av meg ved å fortelle at ullinnleggene hadde grodd fast i niplene hennes da de var skikkelig såre :nailbiting: Hennes anbefaling var silverette, og engangsinnlegg utenpå om man lekker. Ser når jeg skriver nå at det as ikkert kan være ulike bruksområder her haha (jeg er førstegangs og totalt clueless)

Hei.
Hvilken type ammeinnlegg tenker dere å gå for (i mai)? :think005
Engangs?
Vaskbare i bomull, bambus, silke, ull?
Noen merker som dere mener at er veldig bra eller dårlige?
Jeg har brukt tynne i merinoull i starten. Men bare til produksjonen kom under kontroll. Etter det bare trykket/trykker jeg nippelen inn på det brystet jeg ikke ammer når utdrivelsen starter og et par minutter til. Man kjenner at utdrivelsen starter om det kommer flere i løpet av en ammeøkt. Eller mellom amming for den saks skyld. Jeg bare holder niplene inne :) slipper vask. Ingenting som klumper seg eller synes gjennom. Og det er gratis.

Blant engangsinnlegg anbefaler jeg dem de selger på Normal i lysegrønn boks og Philips Avent sine. Begge typene absorberer veldig godt, var en livredder i de første månedene da jeg lakk som et uvær.

Lekker man mye er det lurt med noen gode som faktisk holder på det våte. Så at fødebagen hadde fått noen nye typer inn. Ellers sverger jeg til tykke ullinnlegg, da jeg lekker mye og har hatt mye såre brystknopper. Selv om det er om sommeren.

Har lekt mye før fødsel og etter fødsel, så har bare brukt engangs fra phillips eller medela. Måttet bruke så pass mye og bytte gjennom dagen at de ullinnleggene ikke fungerte så veldig bra her :bag: Så tror det kommer ann på hvordan kroppen din er, med tanke på hva som passer best for deg :happy: worst case senario har jeg bare kjøpt de fra lilleba eller hva det heter på dagligvare, men syns disse klør veldig, så da har det kun vært når apotek har vært utilgjengelig. De innleggene til phillips og medela er også endel billigere på nett enn i apotek :cat:

Back
Topp