Ammeinnlegg

FruHåpefull82

Gift med forumet
Himmelbarn
Juliknøttene 2022
Hvilke ammeinnlegg synes dere er best? Jeg har nå Phillips Avent og er fornøyd, men jeg lekker mye så jeg bytter flere ganger om dagen da det blir vått og klamt.

Noen som forresten vet når man evt slutter å lekke? Hehe eller er det en risiko så lenge man har melk? Er uvitende førstegangs her med mye melk …

Jeg lakk i store mengder med førstemann i flere måneder dessverre :hilarious: Engangsinnleggene til Avent var det eneste som holdt, og måtte ofte bytte. Glemte legge i nye innlegg en gang jeg var på kafe da han var 4 mnd. Da stod strålen 1 cm. ut gjennom genseren min da en fremmed baby begynte gråte...

Med 3. mann nå har jeg null lekkasjer og bruker kun flergangs bambusinnlegg bare for å ikke få dråpene etter amming på bh'en. Har bare 5 sett med innlegg, og det er alt jeg ser ut til å trenge. Er nesten litt skuffa :hilarious: Hadde kjøpt melkeoppsamler fra Medela også, men har ikke hatt bruk for det.

Vet ikke hvorfor det er så forskjellig.

Lekker mest de første 3 mnd også stabiliserer produksjonen seg som regel, man får mindre spreng og brystene kan kjennes «tommere» selv om de ikke er det :)

*sniker*
Kan egentlig anbefale vaskbare innlegg, altså. Jeg foretrekker det, fordi de setter seg ikke like fast til brystvorten (synes jeg). Og er litt mer behagelige (synes jeg, skjønner det er en smakssak).

Jeg lakk i minst 4-5 måneder. :P ikke i samme grad som i starten, men lett lekkasje mens man ammer på andre puppen. :P

Jeg lakk leeenge med første! Kunne ikke ta sjanser der, hadde noen uhell hvis jeg glemte å ta på innlegg. Plutselig sover baby lenge og det blir litt ekstra spreng Bruker selv bare de vanlige engangs, har ikke prøvd noe annet. Synes dog de fort kan bli klamme og ekle, så kanskje skulle prøvd noe annet selv. Kjøpte også innlegg i ull til det blir kjøligere, kan være kjekt å ha.

Lillegull (lillegull tøybleier, egen nettside) sine i ullflece er de beste vaskbare jeg har prøvd! Har prøvd nøstebarn sine og det lakk rett gjennom.
MEN jeg har ikke kunnet bruke disse alene i den første lekkasjeperioden. Da måtte jeg ha engangs og synes avent sine var best. Etterhvert holdt det å bytte en gang per døgn, også kunne jeg gå over til ullflece etterhvert. Så lenge jeg har mye melk (og nattammer) så må jeg ha innlegg, for motsatt pupp lekke alltid en 8-10 dråper så set blir en flekk. Men ikke de mengdene man lekker i starten da. Kan anbefale å sette naturebond på motsatt pupp om det går sånn praktisk. Da renner all melka oppi der i stedet

Vaskbare med sperrelag/Pul (sånt vanntett materiale som er i tøybleier)! Jeg fikk et par i barselgave fra Unikum design, de er litt tykke, men lekker garantert ikke gjennom de. Og senere fant jeg noen tynnere på Tise, så vet ikke hvilket merke de er. Kan se om jeg finner noen linker.
De absorberer mye, setter seg ikke fast og de lekker ikke gjennom. Jeg lekker fortsatt ganske mye også, hadde glemt å ta på sist vi var på helsestasjon og hadde plutselig sånne fine mørke flekker over brystene der jeg satt i venterommet :banghead:

Back
Topp