Ammeinnlegg

Skykrepsen

Blir kjent med forumet
Noen som har erfaring med ammeinnlegg? Hvilke type er best?
Hørt noen si at "eneste som funker godt nok er de fra Avent"
Men de var jo sykt dyre, rundt 3kr pr pad.

Jeg har brukt masse Avent med de to andre, men synes som deg at de er blitt dyre. Har nå kjøpt en pakke med NatureBond 5pk. i Bambus fra Jollyroom til 365,- som jeg skal prøve isteden og som forhåpentligvis blir billigere og kanskje mer behagelig i lengden.

Jeg er veldig fornøyd med Avent sine altså, og liker at de er engangs av hygienisske årsaker. De lekker også ikke. Som du selv sier virker det grusomt dyrt nå, og jeg lurer også på om jeg vil få mindre problemer med at innlegg i tøy setter seg fast i brystvortene når jeg er sår, så er spent på det.

Frå forrige gong lakk eg mykje i starten, og då funka kun eingongsinnlegg. Likte godt dei frå Libero då, ellers funka også änglamark (Coop) sine og rema sine.

Etterkvart går mjølka over til å bli styrt av etterspørsel istaden for hormonar. Kanskje rundt 3 månaders alder? Eg gjekk då over til å bruke ammeinnlegg av tøy som kan vaskas. Var veldig fornøgd med desse: https://www.ammebutikken.no/products/stay-dry-lekktette-ammeinnlegg-6-innlegg-1 Har funnet dei fram igjen no, og dei ser like fine ut som nye.

Redigert: Libero sine vart tilbakekalt pga. lim som løsna, så usikker på om dei er å få kjøpt no.

Hsr brukt dermica engangs og ull innlegg :) janus sine er tynne så de er hvertrall veldig greie å ha. Og det har hjulpet med ull når jeg har hatt brystspreng

Sniker.

Avent sine er de absolutt beste engangsinnleggene jeg har prøvd. De har de som regel på salg hos farmasiet. Nå er det 97kr for en pakke, så det blir 1.6kr pr innlegg.

Kan også anbefale lilleba sine innlegg, men som med alle flergangsinnlegg så går det igjennom om brystsprengen er tilstedet. De er grei å bruke hjemme synes jeg. Bruker bare engangs ute av huset.

Jeg brukte flere forskjellige forrige gang. Jeg likte best Natusan sine, da de hadde et lite hulrom til nippelen. Jeg slet med såre nipler i starten, så da var det godt med ammeinnlegg som ikke føltes pressende. Ulempen var at disse lå samlet i boksen, altså ikke pakket inn en og en. Det gjorde at jeg også brukte Medela sine (eller andre på tilbud som var innpakket individuelt), da de var veldig greie å ha i stellebagen. Jeg prøvde også innlegg i bambus og ull, men syns det var litt stress med rengjøring (ble ofte liggende lenge før de kom med i klesvasken). Endte opp med å bruke papirinnlegg innerst, og ull eller bambus utenpå når det var kaldt ute.

Nå har jeg nylig fått tips om at bambusinnleggene som selges på Normal er veldig bra, så tenker å sjekke ut dem etterhvert også

Hos meg var Avent det eneste som funka godt nok ja… synes de fleste andre (både engangs og flergangs) satt seg fast i de ekstremt såre brystvortene jeg hadde til tross for smøring med Purelan. Så jeg kommer til å bruke disse igjen og får prøve å handle når de er på tilbud (som nå hos Farmasiet).

Hos meg var Avent det eneste som funka godt nok ja… synes de fleste andre (både engangs og flergangs) satt seg fast i de ekstremt såre brystvortene jeg hadde til tross for smøring med Purelan. Så jeg kommer til å bruke disse igjen og får prøve å handle når de er på tilbud (som nå hos Farmasiet).

Skriver under på denne! Avent er de eneste som ikke setter seg fast i brystknoppen! Til og med Medela sine, som mange roser, setter seg fast! De er gode på oppsuging uten å bli kalde, men det er Avent også. Brukte de sist og bruker de nå. Sist gikk jeg over til butikk-innlegg senere i ammeperioden, da lekking etterhvert ble et mindre problem.

Barnas hus har minus 50% på ull ammeinnlegg. Kjøpte meg 2 sett i stad jeg

Sniker.

Avent sine er de absolutt beste engangsinnleggene jeg har prøvd. De har de som regel på salg hos farmasiet. Nå er det 97kr for en pakke, så det blir 1.6kr pr innlegg.

Kan også anbefale lilleba sine innlegg, men som med alle flergangsinnlegg så går det igjennom om brystsprengen er tilstedet. De er grei å bruke hjemme synes jeg. Bruker bare engangs ute av huset.
Takk for tips! Kjøpte Avent på tilbud nå :)

For meg funner de fra Lillego aller best! :) Har brukt Philips og medela også, men synes de klør og er litt for harde mot huden.

Back
Topp