Ammeinnlegg

TezK

Betatt av forumet
Burde jeg investere i ammeinnlegg av ull eller er de man får kjøpt i butikken helt ok å bruke.

Ammeinnlegg som kan vaskes er det noe å ha?
 
Jeg har kun hatt de i ull fra apoteket og de var veldig gode syns jeg. Vært kaldt og vintersesong med begge mine unger. Så godt med noe som holdt varmen på puppa :) Store var de også (hvertfall da. Men 7 og 12 år siden nå da) [emoji16]
 
Jeg har kjøpt vaskbare, (kun engangs i gratispakkene) jeg syntes det er praktisk å ha de vaskbare. Billigere i lengden, har kjøpt noen i bambusull, noen i ull og noen i bomull, så jeg har litt å velge mellom.
 
Jeg har på begge ungene brukt engangs innerst og ull utenpå i perioden jeg lakk (starten). Must med store ullinnlegg for å passe på puppene for meg i høst/vinter/vår. Byttet til bambus og tynn ull på sommeren.
 
Jeg har kun brukt engangs (Natusan) og syns det har vært greit. Ikke det mest miljøvennlige sikkert, men veldig lettvint.
 
Jeg brukte engangs med ull utenpå, selv midt på sommeren.
 
Jeg har brukt vaskbare den korte perioden jeg trengte innlegg. Og så heller hatt med engangs på tur [emoji6]
 
Jeg synes alle engangs klør, så jeg kjøpte vaskbare for en stund siden, og går aldri tilbake! Har både bomull, fleece og bambus. Bruker fleece på natten, da de ikke føles våte selv om det har lekket mye, og i tillegg har de et sperrelag. De jeg har i bomull er 100 % bomull, så blir veldig bløte om man lekker mye, men de funker fint for meg på dagtid. Bambus er veldig behagelig, men mine har krympet noe voldsomt i vask og er egentlig blitt for små. [emoji849] Ull bruker jeg kun for varmens skyld utenpå andre innlegg, alene blir de for tynne.

Disse har jeg:
Bomull: https://www.jollyroom.no/mamma/amme.../imsevimse-ammeinnlegg-bomull-oko-6-pk-garden

Fleece: https://www.jollyroom.no/mamma/amme...VWWddzF7AF2BobIphfxs0IRluKWPHLABoCqFwQAvD_BwE
 
Last edited:
Hvor har du kjøpt de?

Jeg har kjøpt to sett på lilleba(de med bambus)disse er ganske store,
kjøpte pakke med 5 bomullsett på wish(syntes disse er helt perfekt størrelse på, og er jo ikke så kaldt til sommeren) også fikk to ullsett i gave(som jeg ikke vet hvor er kjøpt) de er samme størrelse som de fra lilleba.
 
Back
Topp