Ammeinnlegg

Malo89

Flørter med forumet
Desemberskattene 2014
Lurer litt på hva slags ammeinnlegg dere bruker??

Jeg har vært fryktelig sår (åpne sår), og det er først nå jeg kan bruke innlegg rett på puppen. Derfor lurer jeg på hva dere bruker, og kan anbefale? (Lekker ganske mye)..
 
Jeg bruker natusan og libero. Jeg lekker masse, men disse funker kjempe bra. Men er du sår vil jeg ikke anbefale natusan. Husk p lufte mye. Hva med p investere i en melkeoppsamler der har de også en kopp som du kan lufte puppen og samle opp melk samtidig.
 
Natusan eller Libero. Liker Natusan sine aller best (libero sine har en papirkant rundt som jeg synes klør) men Natusan sine er alltid utsolgt over alt, så det blir litt begge deler.
 
Jeg bruker natusan og libero. Jeg lekker masse, men disse funker kjempe bra. Men er du sår vil jeg ikke anbefale natusan. Husk p lufte mye. Hva med p investere i en melkeoppsamler der har de også en kopp som du kan lufte puppen og samle opp melk samtidig.

Har stort sett brukt disse melkeoppsamlere fram til nå, men glemmer noen ganger at jeg har dem på, så det blir mye klesvask;) Selges Libero på vanlig dagligvare eller?
 
Har stort sett brukt disse melkeoppsamlere fram til nå, men glemmer noen ganger at jeg har dem på, så det blir mye klesvask;) Selges Libero på vanlig dagligvare eller?
Libero sine kjøper du i dagligvarehandelen, ja ;)
 
Brukte bare ull rett på, men lakk nesten ingenting. Så fikk svigermor til å strikke en hau i ull til meg. Frøs sånn at jeg brukte 3 stk på vær pupp så hele ble dekka. Men natusan sine er de beste syns jeg av engangs, de var behagelig å ha på. Alle andre syns jeg kødde noe forferdelig!
 
Jeg bruker også natusan. Føler at de er formet best og trykker ikke brystvorten inn, i tillegg til at de ikke klør. De selges også på dagligvare, ihvertfall her i området :)
 
Liker også natusan sine best :) Libero sine syntes eg klødde og presset veldig på brystknoppen.
 
Bruker kun natusan. Hadde énglamerk eller hva det heter i starten, men var altid sår og svidde masse. På Hs anbefalte de ikke natusan sine meinte de var for tette. Skiftet først ut ammebh siden de sa det og blei mye bedre, men var fortsatt sår og grudde meg til ammingen. Valgte å gå over til natusan for jeg har brukt kun det tidligere. Er nå blitt helt fin, så her er det kun natusan jeg vil ha.
 
Takktakk:) Da blir det nok å prøve natusan sine:)
Er du sår ville jeg prøvd libero isteden. De er mykere og tjukkere. Og natusan henger fast i niplen (gjorde det på meg hvertfall så var helt forderdelig å ta de av!) å jeg var også sår
 
Smøre deg med unguentum eller noe annet som du ikke treng og vaske av, for å forhindre at ammeinnlegget henger seg fast.
 
Jeg fikk anbefalt simplex øyesalve av helsesøster, brukte det og ble mye bedre. Purlan ble for tykt og tørket aldri inn hos meg
 
På den verste tiden brukte jeg amme kopper (sexy)... Men da fikk sårene grodd fort:) etter det brukte jeg natusan sine:)
 
Mine favoritt innlegg er i bambus og kjøpes på etsy.com nicolebreastfriends de er kjempe gode og kan vaskes på 60 grader. De selger og på privatjordmor.no. var der jeg prøvde de først. Men der er de dyrere;)
 
Bruker kun medela sine. Kjøpes på apotek. Jeg var veldig sår og opplevde at libero og natusan sine satte seg fast, mem medela sine gjør ikke det hos meg.
 
Natusan. Og ull ;-)

Sent from my GT-I9070 using BV Forum mobile app
 
Back
Topp