Ammeinnlegg?!?

Znart-mamma

Flørter med forumet
Noen som vet av erfaring hvordan type ammeinlegg det er som er best? Er det viktig med slike i ul når det er vinter? Hvor får man kjøpt dem?

Sent from my iPhone using BV Forum

Sniker frå september... Eg fekk anbefalt av jordmor å kjøpe ullinnlegg! :)

Dei har det på sparkjøp iallefall og sikkert på butikkar med babyutstyr og apotek kanskje!

Har ullinnlegg ette sist, å dei e gull verdt.Begynne lett å frysa på brystene og stor fare for brystbetennelse, så ull e godt å pakka dei inn i. Eg kjøpte på apotek :)

Sist brukte eg berre chicco sine engangs innlegg og dei var kjempegode! Men da hadde eg sommerbaby, denne gangen må eg nok kjøpe ullinnlegg i tillegg :-)

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

Mye å teste skjønner jeg!

Liker best libero sine engangs innlegg. Så ull utenpå når det er kaldt eller vind ute. Kalde pupper er grusomt og lett å få brystbetennelse. Det er vondt!!
Kjøpte mine på sparkjøp. Tror jeg hadde 3-4 par. De blir jo ikke så skitten når de er mellom bh og ammeinnlegg

Brukte Natusan og Libero sine engangs sist, hadde kjøpt "Ull-Rik" ammeinnlegg i ull også (vitus apotek) men siden ammingen stort sett ble på sommeren fikk jeg ikke brukt de spesielt mye. Tror det blir mer bruk for de nå når det blir amming på vinter!

Brukte Natusan engangsinnlegg i starten sist og ull utenpå når det var kaldt. Sluttet ganske tidlig å lekke, så hadde ikke behov for innlegg særlig lenge.

Var ikke helt fornøyd med engangsinnleggene egentlig. De limte seg fast på niplene og gjorde at jeg ble ekstra sår. Vil prøve noen andre denne gangen :)

Brukte Natusan engangsinnlegg i starten sist og ull utenpå når det var kaldt. Sluttet ganske tidlig å lekke, så hadde ikke behov for innlegg særlig lenge.

Var ikke helt fornøyd med engangsinnleggene egentlig. De limte seg fast på niplene og gjorde at jeg ble ekstra sår. Vil prøve noen andre denne gangen :)

Natusan og libero sine fra dagligvare limte seg fast på meg, mens fra apotek gjorde ikke..( samme merke men dyrere på apotek og litt tynnere og annerledes, pluss gjerne singelpakket).. Å plukke innleggslo ut av såre brystvorter mens melka renner og baby skriker er ikke noe særlig;)

Jeg brukte ullinnlegg på våren også med førstemann. Glemte å bruke dem en periode i mai, og fikk betennelse!

Jeg brukte de fra sparkjøp i ull med førstemann, de er tynne og behagelige. Trenger ikke så mange par. Kan jo håndvaske dem så er de tørre til dagen etter.

Arh!
E skulle egentli på shopping ette UL i dag, men kem reiste frå lommaboko med alle kort???!!
Jaudå!
Mannen va med meg før eg kjørte vidare frå barnehagen, så fekk kortet hans, så nesten va tomt :(
Godt eg ska på UL igjen om 12 daga, så får eg kjøpt meg innlegg då +++ ;)

Jeg har fått to ullinnlegg av ei venninne som fikk en gutt i april i fjor. Det var aldri så kaldt, så de blei ikke brukt. Engangsinnlegg har jeg ikke sett på. Har ikke kjøpt amme-bh enda heller.

Sent from my iPad using BV Forum

Jeg var mest fornøyd med Libero sine, så de kommer jeg til å bruke denne gangen også.
Brukte de innerst med ullinnlegg ytterst, selv om førstemann ble født på sommeren! :P

Avent og chicco. Samt apoteket sine ull innlegg. Men jeg elsker ulltrøyer så det ble for varmt med ullinnlegg under. Har hatt samme termin før faktisk og kjøper inn det som fungerte da:)

Jeg bruker ull nå, selv om det er sommer og jeg enda ikke har født! Men av og til lekker jeg, og hvis det er kaldt ute - så kjennes det ut som noen river av meg brystvortene! Og det blir bedre med ullinnlegg :)
Har blitt tipset om å være forsiktig med de som er laget av bomull eller som har plast i seg, pga fare for sopp.

Back
Topp