Ammeinnlegg

Lille engelen

Betatt av forumet
Jeg som er ny i dette begynte å kikke på ammeinnlegg! Er jo et hav med forskjellige typer! Noen anbefaler engangs andre anbefaler vaskbare!! Hjelp?? Fikk en type i libero gratis pakken, det var en gangs syntes de var så tykke! Er alle engangs tykke?? Del gjerne erfaring på hva dere syntes og hvor man kjøper dette hen ;)

Jeg har aldri prøvd ut, men har søkt masse om dette hehe
Om de billige veriantene så har jeg hørt at coop sine er bra og av de dyre chicco.
Av jordmor fikk jeg tips om den første tiden å bruke ull innlegg ytters og en silke eller bommulls tøystykke innerst.

Brukte for det meste libero sine engangs. Natusan sine loet på puppen så de styrte jeg unna. Avent sine synes jeg og var gode, men de er jo essedyr ;-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Har handlet vaskbare avent innlegg på ebay, 6 stk + vaskenett til 48kr inkl frakt :D Engangsinnleggene fra avent var desverre like dyre som her i Norge

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg brukte kun natusan sine engangs og syns de var bra :) blir nok det denne gangen også:)

----------------------------------

Storebror: 12.11.2010❤️
Lillesøster ventes 16.05.2014

Jeg kjøpte natusan sine, 50 stk til 50 kr ellno i Sverige, og tenker at det er kjekt å ha i tilfelle også er det ikke akkurat det verste bomkjøpet da :) og uansett kanskje greit å ha i ammebh, iaf den jeg har, for den er så tynn i stoffet at er det litt kjølig ute får alle med seg det : ))

Jeg bruker ull ytterst og engangs innerst. Har ikke tid til å vaske med tre små så da blir det bruk og kast her!!! Jeg har vært fornøyd med Coop sine og libero. De looer ikke og henger seg ikke fast ( ihvertfall har de ikke gjort det på meg) så da går jeg for det denne gangen også!!

Av ull kan jeg virkelig anbefale nøstebarn sine ullfleece, de er supre!!

Jeg brukte libero sine engangsinnlegg sist, det var de jeg likte best. Og de eneste av engangsinnleggene jeg prøvde som ikke loet og satt fast i puppene. Har kjøpt en pakke for å ha rett etter fødsel, og to par med ullinnlegg til å begynne med. Brukte engangs innerst, og ull ytterst for å ikke fryse på meg brystbetennelse sist. :) Om du trenger innlegg? Ja jeg ville i allefall hatt liggende. Den første tiden etter melka kom bare siva det melk hele tiden :O :P

Sniker, men avent sine engangs er helt supre! Vitus apotek kjører ofte tre for to på avent produkter, da blir de ikke så dyre :) av engangs jeg har prøvd syns jeg de er best på å holde puppen tørr, noen av de billigere føles man bare bløt av...

Brukte de fra Libero sist, og funket helt kjekt. Hadde ull ytterst. Men jeg kjøper bare en pakke før fødselen. Er jo ikke sikkert at ammingen funker eller at behovet er der. Men på slutten sist brukte jeg bare ull, for jeg lakk ikke en dråpe:-)

Bruker dere ull selvom det går mot vår/sommer??? Og hvor kan jeg få tak i de hen??:) tusen takk for mange flotte svar :)

Jeg bruker ull året rundt, men det er fordi jeg får lett brystbetennelse, og har opplevd at ull kan være med å hindre det, om det skulle være litt kald trekk ute...

Du kan bestille via nøstebarn, eller så tror jeg de har på apotektet, og sikkert sånne butikker som barnas hus el babyshop!

Sent from my iPad using BV Forum mobile app

Jeg bruker ikke ull da jeg er så varm og fikk ikke brystbetennelse. Men noen kan få det bare de sitter litt i brisen.

Her lekker jeg så mye at hvis jeg skal ha vaskbare så måtte jeg hatt med meg 15 stk bare jeg skulle på en cafetur. Den ene puppen lekker alltid når den andre blir brukt :-P Og så mye skittentøy gidder jeg ikke drasse med meg. Engangs for lekkeren her gitt.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Likte best libero sine. Prøvde også natusan sine, men de klistret seg fast i nipplene, så de var grusomt vonde å ta av.

Last edited:
Også veldig fornøyd med libero sine. Er nok lurt å ha en pakke liggende i tilfelle man skulle lekke. Ellers bruker jeg en singlet av ull (breeze fra devold) under klærne.

Jeg ble anbefalt av ei venninne å ha engangs innerst og ull ytterst, så tror jeg skal prøve det.
Jeg kjøpte mine Avent engangs på opphørssalg og hos apoteket under 3 for 2, så de var ikke så dyre da ;)

Brukte mye engangs innerst og ull ytterst. Kjøpte bare de billige på matbutikken jeg, synes de funka bra!

Back
Topp