Ammeinnlegg

Frk.Friken

Flørter med forumet
Lurer på dette med ammeinnlegg jeg, bør de være ull, bomull eller engangs?

Sent from my iPad using BV Forum mobile app

Mange får lett brystbetennelse. Bare en liten bris i lufta og de får det. Da er nok ullinnlegg det beste.

Selv får jeg ikke det. Og ullinnleggene ble alt for varme for meg. Dessuten måtte jeg hatt med meg femten stk eller noe. Jeg lekker mye på den andre puppen når babyen ammer. (Og begge når jeg hører barnegråt eller blir rørt...)

Så for meg passet det best med engangs siden jeg måtte bytte så ofte.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Mange får lett brystbetennelse. Bare en liten bris i lufta og de får det. Da er nok ullinnlegg det beste.

Selv får jeg ikke det. Og ullinnleggene ble alt for varme for meg. Dessuten måtte jeg hatt med meg femten stk eller noe. Jeg lekker mye på den andre puppen når babyen ammer. (Og begge når jeg hører barnegråt eller blir rørt...)

Så for meg passet det best med engangs siden jeg måtte bytte så ofte.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Signerer denne, brukte kun engangs med de 2 andre :)

♧ Sendt fra appen ♧

Jeg brukte kun engangs :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Siden det er mai trenger man vell ikke ull, jeg brukte engangs pluss ull når jeg fikk i februar, men da var det 20 minus ute! Nå blir det kun engangs, og det fra natusan om jeg ikke husker feil. Libero sine er grusomme!

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Jeg har brukt ullinnlegg, med engangsinnlegg inn mot puppen. Jeg fikk brystbetennelse i 25 pluss grader om sommeren, så jeg kommer til å gå med ullinnlegg året rundt. Men siden jeg har pleid å lekke litt, så tok jeg engangsinnlegg innerst, så jeg bare byttet dem, og slapp å vaske ullet så ofte...

Ikke alle engangsinnlegg er like gode, noen klistrer seg fast, men husker jeg syntes Coop sine var ok, og avent( men de er også litt dyre)

Jeg har brukt ullinnlegg, med engangsinnlegg inn mot puppen. Jeg fikk brystbetennelse i 25 pluss grader om sommeren, så jeg kommer til å gå med ullinnlegg året rundt. Men siden jeg har pleid å lekke litt, så tok jeg engangsinnlegg innerst, så jeg bare byttet dem, og slapp å vaske ullet så ofte...

Ikke alle engangsinnlegg er like gode, noen klistrer seg fast, men husker jeg syntes Coop sine var ok, og avent( men de er også litt dyre)

Jeg gjorde det samme. Ull og engangs:-) Funket bra det da:-)

Jeg har kjøpt en blanding av ull, bambus og engangs.

Men brystbetennelse kommer av bakterier og tette melkeganger, så det er ingen grunn til å ha ull for å forhindre det? Det blir jo klamt å ubehagelig å skaper ekstra grobunn for bakterier ?
Eneste grunnen til å bruke ull er vell for å ikke fryse på puppene, for det er så sinnsykt vondt!! :)

Kun engangs her. Jeg synes avent sine er best. De blir ikke våte igjennom.

Ull og engangs her også. En uslåelig kombinasjon mot brystbetennelse. Særlig viktig med ull hv is en kler seg tynt på sommeren. Brystbetennelse er så fryktelig vondt!!!!

I begynnelsen er det verdt å bruke penger på de engangs, så de ikke henger seg fast i puppen. Ikke dra den av! Da er det bedre å fukte de litt først, også husk lanolinkrem:)

Men brystbetennelse kommer av bakterier og tette melkeganger, så det er ingen grunn til å ha ull for å forhindre det? Det blir jo klamt å ubehagelig å skaper ekstra grobunn for bakterier ?
Eneste grunnen til å bruke ull er vell for å ikke fryse på puppene, for det er så sinnsykt vondt!! :)

Ull er bakteriehemmende og fukttransporterende/temperaturregulerende så det er vel derfor mange sverger til det :) Både vinter og sommer. Bambus har samme egenskaper så jeg har gått for det jeg, men tar helt klart med meg tips om engangs i tillegg, har et par Avente her faktisk.

Jeg får brystbetennelse om jeg får trekk på meg også, ikke bare tette melkeganger. Og da beskytter ull mot det. En blir ikke klam for ull transporterer bort fuktighet!!

Ei venninne sa at hun hadde kjøpt både ull og bomull, men det ble med engangs, blir så mye styr og kliss når man ammer andre steder.

Skal kjøpe meg sånn oppsamler å ha på andre puppen når jeg ammer ihvertfall.

Jeg får brystbetennelse om jeg får trekk på meg også, ikke bare tette melkeganger. Og da beskytter ull mot det. En blir ikke klam for ull transporterer bort fuktighet!!

Jaja min erfaring er vertfall at jeg synst det er ubehagelig meg ull om sommeren. Jeg hadde på mine på en fjelltur nå sent i august, ikke noe for meg. Men for all del folk må bruke det de ønsker.

Brukte mye ull sist, fødte da i slutten av august. Hadde en del engangs innenfor ulla også.

Back
Topp