Ammeinnlegg

bergfrue

Forumet er livet
VIP
Hvilke innlegg har du kjøpt? (merke osv)

Hvilken "rekkefølge" legger du det i inni ammebh, og hvorfor?

Noen gode ammebh´er å anbefale?

Hilsen en nybegynner! [:D]

Bruker ull innerst, og engangsinnlegg/annet materiale utenpå for å suge opp overskudd.

Ull hver dag hele året er enkleste måten å forebygge brystbetennelse på. Å fryse på puppene er noe av det verste man kan gjøre mens man ammer.

Fins mange forskjellige typer ullinnlegg. Engangsinnlegg rett på puppen øker sjansen for sårhet og om du er sår, gjør de det som regel verre fordi de gnager på sårene og setter seg fast.

Du trenger ikke så mange amme-bh'er. Bare nok til at du har en å ha på deg og en å vaske egentlig. Lønner seg å legge en del penger i dem, for det er stor forskjell på billig og dyrt, både mtp kvalitet, passform og støtte.

ORIGINAL: happybaby

ORIGINAL: Sicily

Bruker ull innerst, og engangsinnlegg/annet materiale utenpå for å suge opp overskudd.

Ull hver dag hele året er enkleste måten å forebygge brystbetennelse på. Å fryse på puppene er noe av det verste man kan gjøre mens man ammer.

Fins mange forskjellige typer ullinnlegg. Engangsinnlegg rett på puppen øker sjansen for sårhet og om du er sår, gjør de det som regel verre fordi de gnager på sårene og setter seg fast.

Du trenger ikke så mange amme-bh'er. Bare nok til at du har en å ha på deg og en å vaske egentlig. Lønner seg å legge en del penger i dem, for det er stor forskjell på billig og dyrt, både mtp kvalitet, passform og støtte.

hvor mange sett med ullinnlegg bør man ha?

Jeg hadde fire par.. Kunne sikkert hatt fler også, men jeg klarte meg, siden jeg ikke brukte om natta. Lakk ikke noe om natta sist, så da kunne jeg la puppene få lufte seg, hehe. [8D]

ORIGINAL: faerytale

Takk for tips om engangs utenpå ullen! [:D]

Jeg har brukt ammeinnlegg hele vinteren siden jeg har vært så kald og de beste (synes jeg) er de i ull/silke fra Nøstebarn/Bånsull [:)] Eller ull/fleece fra Nøstebarn, likte ikke helt de som de selger på apoteket i ull... men det er jo bare meg da [;)]

Spørs hvilket apotek. På noen selger de helt ubehandlete innlegg som loer, mens andre steder har de "glatte" innlegg. Atter andre har godt utvalg. [:)]

Jeg har brukt ammeinnlegg hele vinteren siden jeg har vært så kald og de beste (synes jeg) er de i ull/silke fra Nøstebarn/Bånsull [:)] Eller ull/fleece fra Nøstebarn, likte ikke helt de som de selger på apoteket i ull... men det er jo bare meg da [;)]

Spørs hvilket apotek. På noen selger de helt ubehandlete innlegg som loer, mens andre steder har de "glatte" innlegg. Atter andre har godt utvalg. [:)]

Jeg har kjøpt noen som har både ull og silke i seg, mye pga jeg er plaget med atopisk eksem. Blir spennende å se hvordan de funker!

ORIGINAL: bambina85

Jeg har kjøpt noen som har både ull og silke i seg, mye pga jeg er plaget med atopisk eksem. Blir spennende å se hvordan de funker!

Ja, jeg har også lyst på ull/silke denne gangen.

Eg har invistert i ull-bh! [:D] Hadde bryst betennelse 3 ganger sist så no skal det forebygges! Tenker at eg bruker papirinnlegg i ull bh etter kvart, men i starten bruker eg nok ull eller babykluter til vortene er herda[;)]

Jeg brukte alltid engangs innerst mot puppen med ull utenpå. Da slipper ullen å bli våt av melk, letter å bytte ut engangsinnleggene enn ullinnleggene. Jeg hadde på innlegg hele tiden, natt som dag. Hadde det tom inne i bikini toppen om sommeren, og jeg hadde aldri noe som helst trøbbel, hverken sopp eller betennelser.
Jeg liker Trumph sine ammebh veldig godt, de er litt dyre, men veldig god kvalitet. Søsteren min har skrytt mye av Sloggi sine.

Back
Topp