Ammeinnlegg i ull

Banana84

Forelsket i forumet
Aprillykke 2016
Selv har jeg null niks nada erfaring her, men har lest at det anbefales på det sterkeste å bruke de i ull både sommer og vinter, for å hindre betennelse i brystet. Hva tenker dere her?

Mine første tanker er at;
1 detta må bli varmt/klamt
2 detta må da klø
3 skal man gå å vaske innlegg hver dag eller kjøpe opp et helt arsenal??

Har lest litt om at enkelte har brukt de i ull utenpå engangsinnleggene - men det høres da ut som det blir veldig klabb og babb? :p

Jeg har sånne ammebh'er fra kappahl hvor man kan fjerne paddingene, så har tenkt å prøve og ha innleggene i ull i de "lommene" også bruke engangs innerst. Er førstegangs, så aner ikke hvordan det blir men :) Har tenkt det samme selv, at det må da bli mye skift og vask dersom man bruker ull innerst. Kan jo hende det er litt bedre å bruke ull dersom man blir veldig sår men. Time will show :)

Har kjøpt et par ammeinnlegg i merinoull fra Lilleba, de klør ikke :) Aner ikke om de vil bli for varme, kanskje på varme dager til sommeren? Vet ikke hvor ofte de må vaskes, men tenker at de sikkert må det ofte hvis man lekker hver dag? Kanskje lurt å bruke engangs innerst, så slipper man å vaske ulla så ofte?

Kan i hvert fall være lurt med ull nå på våren. Jeg har alltid brukt engangs innerst, så ull. Husker ikke hvilket merke, men de klødde ikke. Sist heklet jeg meg noen og. Tror ikke jeg har brukt ullinnlegg når det har vært varmt sommervær.

Har fått et par av ei venninne som jeg har brukt for å ikke gå rundt med stive brystvorter ute blant folk når jeg har brukt bh uten padding :p Det har ikke vært for varmt altså, men så har det jo også vært en kald vinter... Klør gjør de hvertfall ikke :)
Men jeg leste i den ammeboka man får på helsestasjonen, og der fraråda de å bruke ull direkte på puppene, så kan vel være lurt å bruke engangs innenfor da.

Aldri brukt det før, men måtte nesten være med på moten så jeg har kjøpt inn et par... Haha... ☺

Brukte ullinnlegg i hele ammeperioden sist, brukte ofte engangsinnlegg innerst. Engangsinnlegg har lim på baksiden, så limte de fast på ull innlegget.

Jeg har brukt bambus innlegg og var kjempefornøyd, de kan vaskes med vanlig tøy så det er litt enklere. Har tre par og det var nok for meg.

Jeg hadde ammeinnlegg i silkeull fra Nøstebarn sist. De er GULL!!! Jeg tåler ikke papir, får utslett og klør av de. De virker ikke varmere enn papir/bomull, for de regulerer tempen godt.

Silkeull er bakteriehemmende og forebygger betennelse. De behøver heller ikke vask så ofte, siden ulla er selvrensende. Så jeg lufta de bare. Har to par som jeg bytta mellom. De kan kokes på ovnen (uten å røre i) for å rengjøre. Har også et sett fra Lillelam, de er også utrolig myke, og tynnere enn Nøstbarn sine.

Har kjøpt noen innlegg i tøy med bambus denne gangen, har brukt de et par uker allerede og liker de godt. Så jeg blir nok å blande mellom bambus og ull.

Hadde amme-bh i ull sist, det skal jeg kjøpe denne gangen også. Ull er gull og varme pupper forebygger betennelse. Synes også at puppene er mindre klamme med ull enn bomull, svetta myyyye etter fødsel sist. :p

Jeg hadde ammeinnlegg i silkeull fra Nøstebarn sist. De er GULL!!! Jeg tåler ikke papir, får utslett og klør av de. De virker ikke varmere enn papir/bomull, for de regulerer tempen godt.

Silkeull er bakteriehemmende og forebygger betennelse. De behøver heller ikke vask så ofte, siden ulla er selvrensende. Så jeg lufta de bare. Har to par som jeg bytta mellom. De kan kokes på ovnen (uten å røre i) for å rengjøre. Har også et sett fra Lillelam, de er også utrolig myke, og tynnere enn Nøstbarn sine.

Har kjøpt noen innlegg i tøy med bambus denne gangen, har brukt de et par uker allerede og liker de godt. Så jeg blir nok å blande mellom bambus og ull.

Hadde amme-bh i ull sist, det skal jeg kjøpe denne gangen også. Ull er gull og varme pupper forebygger betennelse. Synes også at puppene er mindre klamme med ull enn bomull, svetta myyyye etter fødsel sist. :p

Spørs nok om d blir en amme bh i ull, som faktisk kan puste litt. Bomulls bh om sommeren er jo klamt, rene bassenget der inne på godværs dager ;-)

Jeg har noen ull-innlegg, men brukte de vel omtrent ikke under de andre to ammeperiodene. Lakk jo som ei sil fra puppene under amminga, ull-innlegga hadde aldri klart å ta unna! :O

Takke meg til engangs :)

Spørs nok om d blir en amme bh i ull, som faktisk kan puste litt. Bomulls bh om sommeren er jo klamt, rene bassenget der inne på godværs dager ;-)
Ja, komboen melk + svette = fuktig og klam bh...mmm deilig :p

Jeg har noen ull-innlegg, men brukte de vel omtrent ikke under de andre to ammeperiodene. Lakk jo som ei sil fra puppene under amminga, ull-innlegga hadde aldri klart å ta unna! :O

Takke meg til engangs :)
Mine ullinnlegg satte jeg inn med lanolin og da tålte de mye væske. :) De jeg kjøpte nå i bambus har et mellomlag i pu, altså er de vanntette, veldig kjekt. :)

Ull er gull :) bruk engangs innerst viss du lekker mye, så slipper du å vaske de hele tiden.
Brystbetennelse kan du få hele året, litt trekk på brystene så er plutselig betennelsen der. Og det er ikke særlig behagelig. Da beskytter ull mye bedre enn kun vanlige ammeinnlegg :)

Med første brukte jeg bare bomull for visste ikke at det fantes i ull. Men med andremann oppdaget jeg nøstebarn sine i ull og angret ikke. På de dagene hvor jeg lakk mye så hadde jeg bomull innerst og ull utenpå. Utenom det så brukte jeg bare de i ull

Jeg brukte alltid ullinnlegg sist, genialt. I starten og når det lakk mye hadde jeg engangs inni, men ellers gikk det greit med bare ull. Kjøpte på boots og vaska de i maskin for å tøve de litt, da holdt de godt :P (de var veldi store fra før!) hadde tre par å bytta på, holdt å skylle de i vann og tørke de innimellom, og så noen skikkelige oppkok innimellom der. En må prøve seg litt frem og finne noe som funker :)

Back
Topp