Ammehyppighet

Luckie

Elsker forumet
Når begynte barnet ditt med lenger intervaller mellom ammingene?
Her er det annenhver time og han er straks 10 uker...

Det går opp og ned hele vegen det. Har du vert gjennom økedøgn enda?

Føler ikke han har hatt økedøgn... han spiser bare ene puppen og..
trodde det var økedøgn da han begynte å spise annenhver time... men det har jo vart i over en mnd nå Hehe... så kan jo ikke være det..

Føler ikke han har hatt økedøgn... han spiser bare ene puppen og..
trodde det var økedøgn da han begynte å spise annenhver time... men det har jo vart i over en mnd nå Hehe... så kan jo ikke være det..

Når min hadde økedøgn, satt eg i morgenkåpe med han på puppen kvart 5 minutt ;)

Her spiser hun med 1,5 til 2 timers mellomrom på dagtid. Kan gå lengre tid når hun tar seg en lengre lur i blant (3-4 timer, to til tre ganger i uka), men det har vært sånn siden fødsel. 18 uker nå. På sen ettermiddag og kveld kan hun spise en gang i timen. Om natta varierer det fra 1-2 ganger på hele natta, til 1-2 ganger i timen.

Varierte hele første leveår egentlig, men var vel 3-4 måneder første gangen det begynte å bli litt mer forutsigbart :)

Hmm, var en merkbar forandring ved 3 mnd alder. Men har ammet ganske ofte. Og håndmelket gjerne den andre puppen samtidig:)

Når begynte barnet ditt med lenger intervaller mellom ammingene?
Her er det annenhver time og han er straks 10 uker...

Annenhver time på dag frem til at 5 mnd. Litt sjeldnere da pga lenger dupper, men ikke mer enn maks 3t. På natt har det variert, med alt fra hver time til 3-5 t mellomrom. Sluttet å amme på natt ved ca 10 mnd. 15 mnd nå og sover ikke stabilt gjennom nettene enda.

Jeg ammet oftere enn annenhver time de første 3-4 mnd.

Da jeg begynte å jobbe når hun var 6.5 mnd fikk hun fortsatt morsmelk kl.7, 10, 13, 16, 18, 20, 23, 01, 04, 06... Så det ble jo omtrent hver 3.time til hun var 9mnd.

Ammet 2-3× på natt til hun var 11mnd, da kuttet vi ned til 1× per natt..

Last edited:
Begynner bli noen år siden jeg ammet men ammet ca hver andre time døgnet gjennom til ho var 8-9mnd ca.... da var ikke amming på dagen så interessant men på natta derimot....

Går alt fra 1,5 - 2 timer mellom amming ene på dagtid også går det 3 timer mellom hver amming på natt. Babyen min er snart 4 mnd.

Back
Topp