Ammehjelp?

LilleBurugla

☆ En del av Juni-13 ☆
jentene i juni13
Tilgangsansvarlig
VIP
Snuppa rekker ikke å tømme puppen helt før hun er mett, og hun tar kun en pupp til hvert måltid. Hva gjør jeg i forhold til at man skal få tømt puppen osv?
Og kan ikke legge til på samme neste gang, fordi det andre er helt sprengt og må taes. :/ Vet sprengen går seg til, men akkurat nå er jeg redd for og få betennelse pga at ho ikke tømmer.

Hei!
Ikke ekspert men erfaring så våger si hva jeg tenker :) kjenner til dilemma. Du har nettopp født?
I starten kan man oppleve skikkelig spreng og det er lett å da uroe seg for betennelse. Jeg har selv fått høre at det svært sjelden setter seg betennelse til tross for intens start spreng. Mange velger å pumpe i tillegg til amme for å tømme puppen bedre, men det som da fort skjer er at man bare gjør vondt verre ved å øke den totale produksjonen. Det ideelle er å la barnet stå for dette alene. Gjerne pumpe ut verste sprengen i starten før amming så babyen får tak, men thats it :)

Jeg fullammer denne gang som sist. Lar han ligge så lenge han vil ved brystet (han ligger ca 15 min pluss/minus) og tar kun et bryst pr gang. Tror ikke han tømmer det heeeelt men er heller ikke nødvendig.
Da jeg hadde verste spreng i starten lot jeg han ta litt fra hver under amming for å lette litt på trykket :)

Hvis hun ikke tømmer helt er det i hvert fall viktig at ikke du tømmer den helt selv ved hjelp av pumping. Når du tømmer brystet helt stimmulerer det jo til økt produksjon, så da vil problemet bli større.

Jeg har hatt samme problem selv, men nå etter drøye to uker har det gått seg litt til. Men jeg har ikke gjort noe...bare vært tolmodig. Har forresten lagt henne til et par ganger uten at hun har bedt om det, men ikke noe annet.

Altså, jeg er heller ikke ekspert. Men gutten min spiste på 7 minutter og ville ikke ha mer. Jeg tror aldri jeg har tømt en pupp (ikke fortsatt heller)... Og har ikke vært boe betennelse her..

Send en Mail til ammehjelpen ! De er kjempe hyggelig og kunnskapsrike mennesker :)

-- tasting fra mobil --

Takk for svar! Snuppa kom for fire dager siden, melken kom for fult for to dager siden.
Da fortsetter jeg bare og legge til på puppen med mest spreng. Leste jo så fint på føden at puppen skulle tømmes.

Pumpe har jeg ikke kjøpt så her tømmes spreng på den gamle måten, med håndmelking og massering i dusj :p

Kan ikke huske og ha hatt dette problemet med storesøster, men hun var vell over gjennomsnittet glupsk! :D

Back
Topp