Ammehår

Missymi

Forelsket i forumet
Mister så mye hår at alle gode råd er dyre.. vet det er vanlig - men er seriøst redd for at jeg snart må snauklippe meg. Hodebunnen kikker ut :( baby er kun tre og en halv måned, så er vel fare for at det kan vare ennå en stund. hvordan går det hos dere andre? Har noen noe råd?
 
Grer gjennom håret 1-2 ganger om dagen. Sover alltid med flette og går stort sett med hale av ett eller annet slag. Ikke merket så mye til hårtap eller småhår så langt. Lille ble nettopp 3 mnd.
Derimot mistet jeg mye hår vertfall i 2/3 av svangerskapet. Ellers har jeg ingen tips. Vet det er stort sett hormonstyrt med mindre du mangler vitaminer i tillegg :)
 
Mer som høye viker her! Står i dusjen og skyller ut balsamen, håret bare forsvinner med den ned i sluket :hungover: ikke så mye å gjøre med. Klipte meg kort i de to forgående amme periodene. Vet ik om jeg skal gjøre d nå. Har meget tynt hår fra før av så d spiller ingen rolle om jeg klipper av d lille som er igjen nå...
 
Merker det veldig for har fått småhår som stikker ned i øynene mine. Så avhengig av klemmer for å kunne se.

Det er bare for en periode, så tar det ikke så tungt. Hjelper å sette opp håret eller klippe kort.
 
Mister utrolig masse her. Var hos frisøren i dag å når hun vaska håret mitt var hun veldig forsiktig å spurte om alt var bra med meg? Om jeg hadde noen sykdommer hun måtte ta ekstra hensyn til eller noe slikt. Jeg bare Nei? Tenkte ikke mer over det. Før hun plutselig sier at hun synes at jeg mistet litt unormalt mye hår, jeg måtte le å sa at jeg hadde ei lita ei hjemme på 4 måneder. Resten av den frisørtimer var veldig morsom
 
Det i vasken klippet jeg av først og det i hånda datt ut i dusjen etterpå. Vikene kryper sakte men sikkert oppover :p
 

Vedlegg

  • Snapchat-775222002.jpg
    Snapchat-775222002.jpg
    22,4 KB · Visninger: 26
Ser ut som jeg har flådd noe hver gang jeg dusjer, store never med hår hver eneste gang:hilarious: Jeg har fått kjempehøye viker og hodebunnen er synlig flere steder, spesielt rundt ørene. Nå er han straks 5mnd og jeg var helt lik fra storesøster var 3-6 mnd, så jeg håper det roer seg i løpet av den neste måneden. Jeg har vannvittig tykt hår og synes egentlig denne nye tykkelsen er veldig behagelig, men er lei av å alltid måtte gå med håret i strikk.
 
Ser ut som jeg har flådd noe hver gang jeg dusjer, store never med hår hver eneste gang:hilarious: Jeg har fått kjempehøye viker og hodebunnen er synlig flere steder, spesielt rundt ørene. Nå er han straks 5mnd og jeg var helt lik fra storesøster var 3-6 mnd, så jeg håper det roer seg i løpet av den neste måneden. Jeg har vannvittig tykt hår og synes egentlig denne nye tykkelsen er veldig behagelig, men er lei av å alltid måtte gå med håret i strikk.
Fin sommerfrisyre, luftig og deilig.
 
Her ble vikene så høye at jeg fikk frisøren til å klippe pannelugg. Har veldig tykt hår fra før, fikk ekstremt tykt hår under svangerskapet, kjøpte meg tynne saks og klipte av meg 1/3 av tykkelsen. Deilig!!

er ikke helt vant til pannelugg enda, men trives bedre med den enn vikene som gjorde at jeg så skallet ut på hvert bilde jeg så av meg selv...
 
Back
Topp