Ammehår

Mammalykken

Flørter med forumet
Jeg blir gal av disse hårene over alt! Når tar dette slutt? Er 6 mnd siden fødsel.. Når jeg våkner om morgenen ligger det igjen en stor hårdott på puta mi og etter jeg har dusjet er sluken full i hår.. Jeg må plukke hår av alt jeg er borti, både jeg og samboer begynner å bli veldig lei.. Noe som vet hvordan det kan bli bedre? Eller noen som vet når det tar slutt?

Ville ikke sakt ammehår :p 5mnd siden fødsel her, ungen drikker flaske, så ca 3mnd sidem ammeslutt og det er hår overalt :(

Kjenner følelsen; hver gang jeg dusjer tenker jeg at jeg er én dusj unna å miste resten av håret... :( Seks måneder etter fødsel her også.

B vitaminer kan hjelpe :)

Kjenner følelsen veldig. Som Spyro sier over her, så kan B vitaminer hjelpe. Jeg får dette noenganger i sprøyte fordi jeg har hypothyreose som og bærer med seg mye røyting og etter B vitamin så roer det seg faktisk :-)

Det er ikke ammehår (misoppfatning ;) ), det kommer uansett. Man mister nesten ikke hår under graviditeten. Det er verst mellom 4-6 mnd etter fødsel, så avtar det. Er drøye 5 mnd her og jeg har DE høye vikene. Synes jeg nettopp hadde blitt bra igjen etter forrige gang. :p

Jeg syns nesten det ble verre da det endelig begynte å vokse ut igjen, for da fikk jeg jo så mye dunhår i samme lengde at det ble nesten som en pannelugg :S Og jeg som har så tynt hår fra før, håper ikke det blir like ille denne gangen som sist.

Jeg har mistet mye hår etter svangerskapene mine. Fant hår overalt, også lenge etter at jeg sluttet med å amme.

Det skyldes hormonforandringer kroppen har etter svangerskapet. Har ingenting med amming å gjøre. Varierer fra person til person, men alt fra 3 mnd - 6mnd - 12 mnd - 2 år.

Anbefaler deg å ta B-vitaminer, hadde samme problemet tidligere (ikke pga amming) så begynte jeg på B-vitaminer, og er nå nesten ikke et hår å se noe sted :-D

Blir gal av røytinga her også. Helt sinnsykt :@ jeg hadde akkurat begynt å få igjen håret etter førstemann..

Det skyldes hormonforandringer kroppen har etter svangerskapet. Har ingenting med amming å gjøre. Varierer fra person til person, men alt fra 3 mnd - 6mnd - 12 mnd - 2 år.

Men kommer ikke disse hormonforandringene av svangerskap og amming?

Men kommer ikke disse hormonforandringene av svangerskap og amming?
Nei det har ikke noe å si om du ammer eller ikke. Mødre røyter mye uansett. Etter et svangerskap går kroppen igjennom en ny hormonforandring som får kroppen tilbake til normalen igjen. Spesielt de tre første månedene, men kroppen bruker mye lengre tid enn det etter de største endringene har skjedd i begynnelsen. De første månedene produserer allikevel en ikkeammende mor samme hormoner som en ammende - det er derfor det produseres melk selv om man aldri legger babyen til. Disse hormonene produseres hos alle i flere uker.

Back
Topp