Ammehår!

• Trådstarter Trådstarter Sanna27
  • Opprettet Opprettet
S

Sanna27

Guest
Alle har vel fått med seg at 2-4 måneder etter fødselen begynner man å miste det håret som vi har "spart" gjennom graviditeten... Jeg har tynt hår fra før av så jeg håper at jeg ikke mister alt! :O Har dere noe tips som kan forebygge/hjelpe mot håravfall? Jeg tar multivitaminer, hjelper det å ta ekstra bvitamin? :-\

Desverre så er det ingenting som hjelper.. Dette er styrt av hormoner og lite å gjøre med..

Ja heilt vilt å mye som forsvinner her.... Pleier å miste litt til vanlig også men en del mer nå desverre.... Skulle gjerne gjort noe for å forhindre det, men naturen må vel gå sin gang...

Håper jeg mister litt hår, har så mye nå at det står rett ut, her.
Kan ikke ha håret ned, det bare står rett ut.
Nå har ikke jeg lengre hår enn til skuldrene, da.
Ei venninne har veldig lyst til å spandere frisør-tur på meg, så da bare sparer jeg den til jeg mister hår ;)

Extensions er nok eneste løsning. Evt clips, som er mer skånsomt. Hjelper jo midlertidig, til du får håret tilbake slik det var. Har tynt hår selv så skal investere i extensions.

Hei, jeg begynte å røyte da babygullet var 3 måneder (han er nå 4,5 måned) og jeg røyter fremdeles. Det er ikke veldig moro og det er nok ikke mye vi kan gjøre med det heller, det er jo hormonene som styrer også her. Jeg har fått et tips om en hårserie fra Nioxin men kan ikke skjønne at den skal virke mot hormonelt håravfall.

Jeg har begynt å bruke Nisim sjampo som du får kjøpt på apoteket og selv om jeg tvilte på at den ville hjelpe siden håravfallet er hormonelt styrt så mister jeg mye mindre hår nå.

Jeg merker det på de hvite gulvflisene på badet vårt og sluken i dusjen ikke er dekket av mine hårstrå lenger :)

Verdt et forsøk!:)

Her fikk jeg stoppet det ved å ta minipillen. Hormonene mine roet seg fort ned.

Takk for tipset mk-84, det er verdt et forsøk. :)
Når begynte du å miste hår og når sluttet det?

Jeg begynte å miste ca en uke etter fødselen og gikk sånn et par uker før jeg begynte å bruke sjampoen.
Merket forskjell etter en drøy uke :)

Det er nok noe i det Veslejenta88 sier over her også, at det vil roe meg når en begynner med hormonprevensjon igjen.

Back
Topp