Ammegikt?

Førtis78

Glad i forumet
It's gonna be May 2019
Noen som har hørt om dette og kan vise til en ordentlig artikkel om det?
 
En venninne hadde det og nevnte det til helsesøster som aldri hadde hørt om det. Har sett mange snakke om det på ammehjelpen sin fb side, så det er helt klart noe man kan få. Har ingen artikler dessverre..
 
Har ingen artikler om det, men en lege som sverger at det er en greie. Jeg er veldig plaget, kroppen fungerer nesten ikke når den har vært i ro en stund. Sliter mest med fingre, håndledd, knær, ankler og føtter.
 
Aldri hørt om før, men høres veldig ut som det jeg opplever. Jeg får helt stive og ømme fingre og armer på natta. Trodde jeg kanskje bare var stiv etter samsoving, men dette høres mer plausibelt ut.
 
Har ingen artikler om det, men en lege som sverger at det er en greie. Jeg er veldig plaget, kroppen fungerer nesten ikke når den har vært i ro en stund. Sliter mest med fingre, håndledd, knær, ankler og føtter.

Samme her men mest føtter, knær og ankler.
 
Håper ikke det er en sammenheng mellom ammegikt og gikt senere i livet.
 
Jeg har hørt om det ,og har vel vært litt plaget selv. Er en del som beskriver feks vondt i tomlene eller hendene, ikke pga overbelastning av å holde babyen. Jeg tror personlig det er en sammenheng mellom det, bekkenleddssmerter og lett for annen type gikt. Det skyldes den hormonelle påvirkningen, og vil nok normalt gå over etter amming er avsluttet. :) Finner ikke noen god artikkel, men du kan søke i Ammehjelpsgruppen på Facebook og lese mer om det der, det er flere som opplever det.
 
Jeg leste en gang at det var større sjanse når man fikk gutt. Akkurat det aner jeg ikke. Jeg har fibromyalgi og ble verre etter nr 2. Graviditeten med nr 2 var best da. Nr 1 er jente og nr 2 er gutt. Spent på hva som skjer etter nr 3 som er gutt.
 
Back
Topp