Ammefri

Lotus90

Andre møte med forumet
Jeg begynner på jobb igjen om en måned og skal si ifra til arbeidsgiver at jeg kommer til å ta ammefri. En time kortere arbeidsdag pga lang reisevei. Noen som har tatt ut ammefri her? Hvordan gikk dere frem? Ble det godt tatt imot? :) Jeg jobber i privat bedrift.
 
Jeg jobber som konsulent, altså i en privat bedrift som lever av å leie meg ut på timebasis. Har ikke opplevd noen negative kommentarer fra noen :). HR ga meg egen timeføringskode. Inntrykket mitt er at dette er de vant til og tar som en selvfølge når kvinnelige ansatte kommer tilbake etter mindre enn ett års permisjon. Hjelper også at vi har fleksitid. Vanskelig for utenforstående å legge merke til at jeg kommer kl.8 og ikke kl.7 om morgenen.
 
Ikke begynt igjen nå, men begynte når eldste var 7,5 mnd og snakket med sjefen en mnd I forveien og det var greit. Men når han ble 10 mnd begynte jobben å kreve en legeerklæring på at jeg ammet :shifty: spurte om helsesøster var greit nok og det var det. Så ringte ned og hun sendte den. Men min helsesøster skrev den gang: mor hevder hun fremdeles ammer.:mad: Så ble litt mye negativitet rundt det. Men fikk beholde ammefri fremdeles..
 
Ikke begynt igjen nå, men begynte når eldste var 7,5 mnd og snakket med sjefen en mnd I forveien og det var greit. Men når han ble 10 mnd begynte jobben å kreve en legeerklæring på at jeg ammet :shifty: spurte om helsesøster var greit nok og det var det. Så ringte ned og hun sendte den. Men min helsesøster skrev den gang: mor hevder hun fremdeles ammer.:mad: Så ble litt mye negativitet rundt det. Men fikk beholde ammefri fremdeles..
Da hadde jeg nok blitt provosert nok til å ta en ammerunde på kontoret til sjefen [emoji48] Drøyt av dem!
 
Da hadde jeg nok blitt provosert nok til å ta en ammerunde på kontoret til sjefen [emoji48] Drøyt av dem!