Ammefri

hero

Venter et februarmirakel <3
Februarlykke 2015
Åhh jeg ble så jævla provosert å sint. Jeg har innvilget ammefri 2 timer per vakt, en time før og en time etter. Mange ganger går jeg heller ikke gå til tiden, har tatt det opp med arbeidsgiver men er som å snakke med en vegg. Jeg jobber turnus og er til tider avhengig av å bytte vakter med andre. Det har gått fint, helt fram til forrige uke da jeg fikk beskjed at jeg ikke kunne bytte vakter med andre men kun med avdelingen. Det setter meg i en veldig vanskelig situasjon da bytter blir veldig begrenset. Fikk beskjed at siden jeg ammer, så får jeg ikke bytte med andre ansatte. Føler det er på grensen til diskriminering å kommer til å ta det opp imorgen.

Visst ikke har jeg faktisk tenkt å ta det videre med tillitsvalgt og fagforbundet. Det burde seriøst ikke være lov å gi beskjed at siden du ammer...

Har det heldigvis svart på hvitt på papiret

Andre som har utfordringer ift ammefri?
 
Her har eneste tingen vært at jeg ikke har hatt lov til å ha tidlig vakt og heller ikke lov å ha den ene ansvarsoppgaven min pga amming.
 
Her har eneste tingen vært at jeg ikke har hatt lov til å ha tidlig vakt og heller ikke lov å ha den ene ansvarsoppgaven min pga amming.
Seriøst får du ikke ha dagvakter? Du vet at om du opprinnelig skulle ha dagvakt å blitt flyttet til en annen vakt har du rett på forskjøvet vakt. Dette er fordi arbeidsgiver plikter til tilrettelegging
 
Seriøst får du ikke ha dagvakter? Du vet at om du opprinnelig skulle ha dagvakt å blitt flyttet til en annen vakt har du rett på forskjøvet vakt. Dette er fordi arbeidsgiver plikter til tilrettelegging
Jobber i barnehage. Tidligvakt er 7:15-13:00 vaktene kan rulere. Liten barnehage og mye logistikk..
 
Men reglene må vel være det samme?
Men her er tingen hos oss. Vi var 4 ansatte på en avdelingsbarnehage. Hun ene jeg jobber med var gravid og jobbet 50 %. Hun gikk kvart på 1 hver dag. Hvis jeg skulle åpnet så ofte ville de hatt få voksne i barnehagen til kl 4. Jeg klarte å ordne meg en tidlig vakt i uken men der var det jeg fikk. Det var fordi jeg ønsket å fortsette med babysvømming. Så de har jo tilrettelagt for det. Men den er jo ferdig nå. Det var vist også litt problematisk for de som skulle ha møter i barnehagen. Men nå er hun 100 % sykemeldt og vi har en i 100 % stilling. Da vil det nok bli lettere for meg å ha tidlig. Men det er bare 5,5 uke til ammefri forsvinner. Før permisjon hadde jeg ansvar for planlegging av turer og dra på alle turer. Det forsvant også ettersom at jeg ikke jobber fullt så blir turene da så korte mener de.. Spørsmålet er om jeg for det tilbake nå når jeg skal være borte i april og deler av mai og juni..
 
Back
Topp