ammefri som sykepleier

Thile

Andre møte med forumet
Hei! Noen som har noen tanker eller tips ang. dette? Jeg jobber som sykepleier, todelt turnus. Jeg har akkurat begynt å jobbe igjen, og siden mini, som er 8,5 mnd fremdeles ammer flere ganger i døgnet benytter jeg meg av ammefri. Men det er ikke så lett som sykepleier. Det blir ikke leid inn ekstra personell, noe som resulterer i at når jeg blir vekk en stund midt i vakta, blir det merarbeid på mine kollegaer, og/eller samme arbeidsmengde på kortere tid for min del. Det er også vanskelig å komme senere/gå tidligere da man ikke kan gå glipp av rapport og vaktskifte. Jeg har krav på inntil to timer ammefri hver dag, men får bare tatt 30 min-1 time avhengig av hvilke vakt jeg har, hvor travelt jeg har det og hvor lenge jeg føler at jeg kan være borte. Jeg vil at mini skal føle ro under ammingen, men ofte er jeg så stressa nå at det blir lite hyggelig dessverre..

Jeg hadde ammefri med det eldste barnet, og begynte senere eller sluttet tidligere, alt ettersom. Med det andre barnet begynte jeg først å jobbe da han nærmet seg året, så da orket jeg ikke ta ammefri selv om jeg ammet en god del fremdeles. Vi tok oss heller en god ammestund på morgenen og på ettermiddagen og kveldene.

Back
Topp