Ammefri fra jobb

Mbmom

Flørter med forumet
Noen som skal benytte seg av dette når den tid kommer? Hvordan løser dere det evt?
 
Har begynt senere eller sluttet før
 
Noen som skal benytte seg av dette når den tid kommer? Hvordan løser dere det evt?
Jeg har benyttet meg av det med begge de to eldste, og kommer til å gjøre det igjen med lillebror når jeg begynner å jobbe igjen i november. Jobber i statlig bedrift, så jeg har krav på to timer ammefri per dag, og kommer nok derfor til å jobbe fra ni til tre hver dag slik at jeg er på jobb i kjernetiden (bor for langt unna jobb til at det er realistisk å dra hjem og amme midt på dagen).
 
Jeg har også krav på 2 timer om dagen. Jobber i bhg, og det er ikke gunstig akkurat. Men jeg har jo krav på det, så jeg prøver å ikke tenke for mye på at det ikke passer så bra for de på jobben. Jeg tenker det hadde vært best å slutte tidligere, så kan jeg amme før jeg går på jobb og når jeg kommer hjem igjen. Finner nok ut av det!:D
 
Jeg har benyttet meg av det med begge de to eldste, og kommer til å gjøre det igjen med lillebror når jeg begynner å jobbe igjen i november. Jobber i statlig bedrift, så jeg har krav på to timer ammefri per dag, og kommer nok derfor til å jobbe fra ni til tre hver dag slik at jeg er på jobb i kjernetiden (bor for langt unna jobb til at det er realistisk å dra hjem og amme midt på dagen).
Akkurat samme her! Jobber også i staten, og kommer til å benytte med at de to timene jeg har krav på, iallefall fram til babyen er ett år gammel. Jeg er langt framskreden B-menneske, så ser for meg at jeg tar ut mere på morningen enn ettermiddagen. Med førstemann jobbet jeg ca 09 til 15-1530 og prøvde å pumpe i lunsjen, syntes det funka bra :)
 
Blir som med de andre tenker jeg, slutte tidligere
 
Noen som er lærere her? Er det sånn at man får redusert undervisning ved ammefri, eller tas det fra arbeidstimer?
 
Noen som er lærere her? Er det sånn at man får redusert undervisning ved ammefri, eller tas det fra arbeidstimer?

Sniker fra november. Jeg har begynt å jobbe igjen og jeg får en time redusert undervisningsplikt hver dag og er ferdig en time tidligere. Så i stedet for 8.20-16, jobber jeg 9.20-15. Hender jo at jeg har vært på jobb kl 8, men det er for å planlegge (før jeg fikk barn var jeg ofte på jobb kl 7). Du har x antall timer til planlegging/vurdering, så det er urealistisk om du skal ha like mye undervisning men med mindre tid til å planlegge.
 
Sniker fra november. Jeg har begynt å jobbe igjen og jeg får en time redusert undervisningsplikt hver dag og er ferdig en time tidligere. Så i stedet for 8.20-16, jobber jeg 9.20-15. Hender jo at jeg har vært på jobb kl 8, men det er for å planlegge (før jeg fikk barn var jeg ofte på jobb kl 7). Du har x antall timer til planlegging/vurdering, så det er urealistisk om du skal ha like mye undervisning men med mindre tid til å planlegge.
Ja, jeg synes det hørtes merkelig ut men ble fortalt av ei på jobben at man ikke fikk redusert undervisning. Skal ta det opp med sjefen, men synes det var greit å høre hvordan det ble gjort andre steder først. Tusen takk for svar!
 
Ja, jeg synes det hørtes merkelig ut men ble fortalt av ei på jobben at man ikke fikk redusert undervisning. Skal ta det opp med sjefen, men synes det var greit å høre hvordan det ble gjort andre steder først. Tusen takk for svar!
Jeg er ikke lærer selv, men ei god venninne er det. Hun hadde dialog med sin leder, og kom fram til en løsning som passet dem begge. Den innebar nok både redusert undervisning og forberedelse.
 
Styrer i bhg jeg jobber i prøvde å foreslå at far kan jo komme til jobben min hver dag sånn midt på dagen. :meh: Skjønner at det hadde vært best for jobben, men altså hallo. Han kan ikke ødelegge hele hans perm med å bruke 3 timer for å gå til bussen, ta bussen til jobben, være der mens jeg ammer, og så samme visa hjem igjen. Dummeste jeg har hørt:wideyed: også regner jeg med at det er beste sovetid for henne, og det beste for oss er da at jeg slutter tidlig så jeg slutter 13. Blir ikke altfor lenge uten puppen. Nei hun får finne seg i at det er jeg og babyen som bestemmer når det passer best. Lei av å alltid gjøre hva som er best for andre, så får man egentlig ikke noe igjen for det. Nå må jeg tenke på meg og mine :love7
 
Back
Topp