Ammeforkle :)

MammaTilNurket

Februar 14 :)
35031_Bebe_au_Lait_Bebe_au_Lait_Ammesjal_1.jpg

Noen som har prøvd / kjøpt ett lignende ammeforkle?
Jeg synes det ser ut som en god ide for meg som desverre blir litt brydd av å sitte i mot noen som ammer selv. (Jeg vet det er naturlig, at jeg ikke burde tenke sånn, det er nå bare engang slik ;) ) Men vet ikke hvor praktisk det eventuelt blir i bruk....
Noen tanker om dette?? :D

Jeg skal faktisk hente mitt i posten senere idag. Jeg er på samme tanke at jeg er litt der jeg ikke vil vise puppa til gud og værmann;-) hehe men det er jo veldig smak og behag. Det er også greit for den lille å ha all konsentrasjon på å spise, spesielt om man er ute på cafe eller senter der det er mye som skjer rundt. er spent på om det blir brukt like mye som jeg tror det blir:-)

Jeg liker heller ikke å vise frem puppene til alle og enhver :P Her har jeg løst det med å ha en singlet under toppen, så når jeg skal legge til drar jeg opp toppen, holder babyen foran puppen og bare drar ned singleten når alt er klart, så vises ingenting, for det ligger i skjul av babyens hode. Lager på en måte bare en glippe i klærne akkurat der det trengs hvis du skjønner :) Det med at babyen blir opptatt av andre ting rundt seg skjer først etter noen måneder.

Man vekker jo mer oppmerksomhet med det forkle enn uten.

Har kjøpt litt Boob ammetøy, de er det glippe i.

Er poenget at du skal gjemme både pupp og unge under dette? :) For i så fall kan man jo bare bruke et skjerf eller et sjal? Jeg satt på alskens offentlige toaletter å amma i begynnelsen sist gang ;) Og hvis vi hadde gjester, gikk jeg i et annet rom. Men man blir mer avslappa i forhold til det ganske kjapt. Jeg har amme t-skjorter fra HM og ammegensere fra boob, og har aldri følt at jeg har vist fram stellet på kafé. Disse dekker godt til, sammen med ungen, og gulpekluten jeg alltid hadde i hånda ;)

jeg bruker et helseteppe. Dekker til samtidig som ungen får friks luft

Vær forsiktig med helseteppe, da hullene på teppe ikke er lufte hull.

Nå har jeg aldri amma før, men jeg er ganske komfortbel med kroppen min så jeg håper jeg kan lufte puppen når som helst! Oppi hodet mitt tenker jeg hvertfall at dette skal jeg få til lett, men det kan jo hende det føles anderledes ettehvert.
Fremmede mennesker bryr jeg meg hvertfall ikke om, men kanskje vennene til samboeren og vennene til pappa. Mest for deres del egentlig, vil ikke at de skal føle at venne deres ser på puppen til kjæresten/datteren deres.

Takk for kommentarer :D Har satt mamma på saken å sy ett til meg, så får jeg se om det blir like mye bruk for som jeg tenker nå ;)

Googlet bebe au lait, og måtte bestille fra en side i usa. Kostet ikke rare greia, men tollen kom på 150 kr i tilleg. Men er greit når selve "forklet" ikke kostet særlig:-)

Jeg så en amme-poncho på glammom.no i går til ca 350,-. De hadde den i svart, brun og grå(?), og den så fin ut. Kunne åpnes helt så den ble som et sjal, og du kunne velge selv hvor høyt du ville kneppe den igjen. Vurderer litt, men tenker også at en stor gulpeklut vil kunne gjøre susen ved behov.

Grunnen til at jeg bestilte dette "forklet" er for at da har jeg mulighet til å evt ga øyekontakt og se bebisen skikelig selv lm jeg ikke trenger å sitte ped puppa ute for alle å se. :-)

Back
Topp