AmmeBH

Adundas

Flørter med forumet
Hellu ladies!

Er 16/17 uker på vei, og har gått opp to cup-str allerede. Har kjøpt en ammebh på Lindex, med litt ekstra rom til å «vokse i».:angelic:
Den har bred kant under bysten, samt solide stropper, og er veldig behagelig. Den har jo selvfølgelig ikke spiler, da det ikke er annbefalt for ammende(?)

Men..! Jeg var allerede barmfager fra før av, og disse melkeposene henger ikke akkurat bedre etter de vokste. Det ser ikke lekkert ut, og iallefall ikke med to fyrtårn som får stikke fritt fram:arghh:

Noen med stor byste som har tips til ammebh som fortsatt ser litt flatterende ut? Eller bruker dere noe annet fram til fødselen, isåfall hva?;)
 
Hellu ladies!

Er 16/17 uker på vei, og har gått opp to cup-str allerede. Har kjøpt en ammebh på Lindex, med litt ekstra rom til å «vokse i».:angelic:
Den har bred kant under bysten, samt solide stropper, og er veldig behagelig. Den har jo selvfølgelig ikke spiler, da det ikke er annbefalt for ammende(?)

Men..! Jeg var allerede barmfager fra før av, og disse melkeposene henger ikke akkurat bedre etter de vokste. Det ser ikke lekkert ut, og iallefall ikke med to fyrtårn som får stikke fritt fram:arghh:

Noen med stor byste som har tips til ammebh som fortsatt ser litt flatterende ut? Eller bruker dere noe annet fram til fødselen, isåfall hva?;)
Kjøpte på change med spiler. Ellers har jeg kjøpt en fra freya fra en annen lokal undertøysbutikk. Har selv store, opptil 75 h når jeg ammer og må ha med spiler. Føler med ikke komfortabel uten.
Du kan også søke på ebay.
Var og prøvde en i butikken til 800kr, fant den på eBay til 150,-
 
Mammatrend.no har gode bher fra hotmilk, mange av disse er veldig lekre, den har 8 hekter bak og myke gode sømmer uten spiler flere av dem, og de fleste i de store størrelsene er uansett uten spiler. Betalte rundt 600kr for min.
 
Sist svangerskap kjøpte jeg noen store sportsbher som jeg brukte når puppene vokste ut av mine vanlige bher. Det var litt padding i de, så de holdt puppene mye bedre på plass enn de helt tynne ammebhene jeg kjøpte på lindex (ikke sikkert det er samme typen da). Det ble heller ikke noe nipple show i de. Da jeg ammet kjøpte jeg meg etterhvert noen Bher fra Boob, som hadde formpressede kopper men uten spiler. Følte at de helt tynne ammebhene ikke holdt puppene 'fast' når jeg var ute og gikk, og at ammeinnleggene var veldig synlige.

Men jeg har ikke veldig store pupper, var vel en E-cup da jeg var gravid og ammet.
 
Jeg har hatt 75H helt siden forrige svangerskap (da gikk de opp fra 75D...), til tross for at jeg veier under 60 kg. Gjett hvem som skal undersøke mulighetene for brystreduksjonsoperasjon etter jeg er ferdig med å amme denne gangen a! Geez..

Så tunge, vonde, varme og kløende. Blir gal :p

Jeg kan bruke og bruker én bh fra Cubus. Den er i str 80G (80G tilsvarer 75H osv) Men kjøpte amme-BH på undertøysbutikk sist (tror det var change). Men vil ikke bruke amme-BH før jeg må, synes vanlig BH (tykkere) gir bedre støtte
 
Jeg går kun på undertøysbutikker og handle BH! Freya har mange gode, men mange andre merker som kombinerer smal midje med store cuper!
 
Kjøpte på change med spiler. Ellers har jeg kjøpt en fra freya fra en annen lokal undertøysbutikk. Har selv store, opptil 75 h når jeg ammer og må ha med spiler. Føler med ikke komfortabel uten.
Du kan også søke på ebay.
Var og prøvde en i butikken til 800kr, fant den på eBay til 150,-

Jeg er jo egentlig enig, men min mor sa jeg ikke kunne bruke spiler under ammingen... hørtes litt rart ut, men du har ikke opplevd noe ubehag med spillene sant?

Ja, jeg er førstegangs, og helt blåst!:angelic:
 
Jeg er jo egentlig enig, men min mor sa jeg ikke kunne bruke spiler under ammingen... hørtes litt rart ut, men du har ikke opplevd noe ubehag med spillene sant?

Ja, jeg er førstegangs, og helt blåst!:angelic:
Altså, som førstegangs fulgte jeg dett rådet og hatet puppene!!! Med andremann gikk jeg rett på undertøysbutikk og kjøpte Amme-BH med spiler! Amma begge like bra, aldri noen problem med puppa... Så skjønner ikke helt oppstyret med spilene?
Greit å ikke ha spiler på nettene selvsagt, man må jo sove med ammeinnlegg, ihvertfall i starten:p
 
Poenget med at man ikke skal ha spiler er vel at de kan blokkere melkekjertlene. Men hvis de gjør det, så regner jeg med man ville kjent ubehag lenge før det oppstår noe problem. Så det går nok greit. Jeg har også noen amme-bh med spiler, og det har aldri vært noe problem.
 
Jeg for min del er nå 19+0 uker på vei, har allerede gått opp 2+str i «vanlig» bh, Dvs at 75Estr på KappAhl (uten innlegg) ikke passer lenger(var i miste laget når jeg prøvde så var ikke behagelig å ha på, derav dumt kjøp). Har investert i to enkle ammebh(2pk, str M) foreløbig, og de passer helt fint før jul, NÅ er de begynt å bli trange. Er ikke fornøyd med hold og løft i disse, da de føles som en dårlig sportsbh... Samtidig, når puppa har vokst så mye hittil, og jeg enda ikke er halvveis, da er det vel kanskje litt dumt å investere i en dyr ammebh? Hva slags tips og erfaringer har dere andre her?
 
Jeg var på change i går, å kjøpe ny bh. Hadde begynt å få gnagsår under armene av dem andre. Dem sa at de anbefalte å kjøpe amme bh 6 dager etter fødsel og komme når puppene var fulle for å få den beste str til ammebh. Den forstod jo at man kanskje ville ha 1 før det også. Jeg er oppe i 75h på change vel og merke å kun gravid i uke 17. Blir interessant dette
 
Jordmor anbefalte meg å vente til etter fødselen siden puppene forandret seg så mye[emoji85] Nå har jeg allerede kjøpt en da som jeg har litt å gå på i:)
 
Ja, forstår jo dette med å vente men skal jo liksom være gravid i 5-6mnd til da med disse svære tittsa[emoji28] ...spørsmålet er «what to do» frem til da?[emoji854] Hadde jo også vært stas å fått «utbytte» av jura, Typ kløft og føle seg litt struttende med store pupper ...bare ukomfortabelt med for små bh. haha ... svaret er kanskje enkelt(og dyrt) handle ny på Change nå og ny igjen siden... [emoji13][emoji85]
 
Jeg handlet 2 bher på change i går, må nok handle enda en dyr om noen måneder ja. Kanskje bhene på Lindex eller andre undertøysbutikker eller billigere ? Hvor finner man størrelse hest på bher bortsett fra change
 
Jeg handlet 2 bher på change i går, må nok handle enda en dyr om noen måneder ja. Kanskje bhene på Lindex eller andre undertøysbutikker eller billigere ? Hvor finner man størrelse hest på bher bortsett fra change

Forstod på henne jeg snakket med på KappAhl at de har en +size avdeling hos dem. MEN det er ganske stor forskjell på fasong/modeller osv (etter det jeg forstod). Liker til vanlig med pushup slik at brystene får en mer spretten fasong, det blir det ikke i slike som jeg titta på. Blir også ganske mye større i omkrets, sikkert fra 80-85, noe som blir for stort for meg(foreløbig hvertfall).

Må vel ta en tur innom Change slik som du;)
 
Her har alltid puppene vokst mye i starten, ca første halvdel, også stoppa opp frem til fødsel.. jeg var i Oktober og handla større BH og kjøpte en cup større enn passelig. Den passer ganske bra nå! Jeg prioriterer en god BH, selv om den kanskje ikke passer senere..
men er du vant til å kjøpe rimelig BH, så svir det nok litt å kjøpe dyre! Den dyreste BHen min kosta 1500kr ny, men pleier bruken5-600kr for basic BH hver gang jeg handler! Store pupper og smal midje er DYRT!!!
 
I sist svangerskap endra puppene mine seg hele veien og spesielt etter fødsel! De eg hadde kjøpt før fødsel passa dårlig med en gang, men passa etterhvert [emoji28] Kjøpte ein hel haug på zalando og sendte tilbake se som ikke passa :)
 
Jeg har kjøpt en amme
Bh som sagt som sitter fint selv om det er plass til å vokse i, denne bruker jeg når jeg skal i besøk og se fin ut. Ellers bor jeg i Calvin Klein Bher [emoji28]
 
Tok en «siste sjans» å dro innom Lindex idag, der endte jeg med tre stk DIGGE bh’er, i str 80 og 85 C og D[emoji108] Det funka «GULL»(på innerste hakk rundt livet så går det ok, litt å gå på men..). Sykt hærli å ha på vanlig bh med spiler og «fasong» igjen, til og med med blonder! Ift kjøp av dyre bh’er har jeg tidligere ikke blitt fornøyd med de jeg har prøvd. Har faktisk ikke funnet noen som gav den fasongen jeg liker på puppestellet, der er det kun Kapphl og Lindex som har vært tilfredsstillende[emoji85] ...ulempen er at de må byttes ut pga dårlig elastitet, men det får så være. Handler på tilbud «3 for 2» osv. Får så DIGG puppekløft i den typen at ingenting kan måle seg (og ja, har både prøvd og handlet på Change og Reimers etc, og ikke blitt helt fornøyd med fasong og følelsen). Blir ammebh på sikt å sjekke ut der da, takk for tips alle mann[emoji122][emoji108][emoji51]
 
Back
Topp