Ammebh

Mrs White

Forelsket i forumet
Hei,

Jeg prøver å finne ut av hvilken størrelse jeg skal ha på ammebh:n. Puppene vokser seg jo ikke til før etter fødsel (og mine har ikke forandret seg så veldig frem til nå heller).

Jeg har hørt at man skal gå opp ca en størrelse (f.eks fra B til C) - men man kan jo aldri vite om det stemmer.. De er jo ikke akkurat billige heller, så føles ikke så gøy å kjøpe en ammebh som det viser seg at man ikke kan bruke sen (for stor eller for liten).

Hvordan har dere gjort? Noen som har noen tips? 

:-)

Jeg kjøpte ved første sv.skap en amme-bh i c-cup, siden jeg normalt var b-cup.. Men jeg bomma kraftig, måtte opp i e-cup! hahaha.. Men de ble jo litt mindre etterhvert som alt stabiliserte seg, og etter noen mnd. klarte jeg å bruke den;-)
Triumf MamaBel er en god bh, uten spiler - anbefaler hvertfall denne;-)

Hei,
Jeg har også lurt litt på dette da jeg ikke er vant til å ha store pupper.. Jeg spurte om de hadde amme BH da jeg var på Rudo, men det hadde det ikke. Hun som jobbet der anbefalte meg å sjekke på KappAhl  så det gjorde jeg. De har et merke som heter Motherline. Det var både med og uten spiler i svart eller hvitt. Virket veldig ok og de kostet bare 130kr.. Kjøpte to som er litt for store nå så får jeg heller se om jeg må ha enda større etterhvert, men da har jeg ikke brukt idiotisk mye penger på det i hvert fall. De hadde også skikkelig gode mammatruser uten stram strikk i samme serie. Ellers har jeg hørt at Triumph har behagelig ammebh, men det får jeg heller investere i om det trengs når alt har stabilisert seg.

Før jeg ble gravid med første mann hadde jeg str. C derfor kjøpte jeg en amme bh i str. D og en i str. E. MEN de ble fort for liten, landet til slutt med å kjøpe str. F *omg* Derfor mitt råd: ikke kjøp for lite, vente heler til puppene er full av melk og se an der og da. Ikke behagelig å ha en bh som er for liten spes ikke med melkespreng.

Før jeg ble gravid med første mann hadde jeg str. C derfor kjøpte jeg en amme bh i str. D og en i str. E. MEN de ble fort for liten, landet til slutt med å kjøpe str. F *omg* Derfor mitt råd: ikke kjøp for lite, vente heler til puppene er full av melk og se an der og da. Ikke behagelig å ha en bh som er for liten spes ikke med melkespreng.

Hehe.. Noen av dere trenger jo ikke silikon om det sku vært et tema..dere trenger bare å få ammepupper emoticon

Jeg har kjøpt i D-cup..er ellers en B.

** sladrer med moto2 & kluten **

Ticker id: PJa0

Ticker id: 733M   Ticker id: PAYq

Ikke kjøp før etter fødselen og du har fått melk er mitt råd. Dessuten tror jeg ikke du trenger å bekymre deg for pris, ettersom du bruker vanlig bh-størrelse. Da kan du kjøpe billige på hm. Jeg bruker I-cup når jeg ammer, og må bestille bher på nettet. De koster 600 kr stk. Jeg har fem stk, så da kan vi snakke om dyrt, he he;)

Jeg bruker til vanelig en c-cup. Nå har jeg gått opp til d. Etter at melka kommer må jeg helt sikkert opp til i hvertfall e! De vokser masse bare på et par dager altså :) Jeg kjøpte også et par sports bh-er jeg da. Så hadde jeg litt mer å gå på syns jeg selv :) Fikk mer støtte også syns jeg!

Jeg bruker til vanlig C/D cup så jeg måtte bruke litt penger for å finne en bra ammebh. Jeg måtte gå bort ifra vanlig bh størrelse og gå heller for L/XL
veldig fornøyd med "Bravado Seemless ammebh" :) 

Jeg brukte utallige BHer sist barseltid. Endten ble de for små, eller så klødde de!! Fant denne :http://ammebutikken.no/produkt/36/bravado-amme-bh-seamless.aspx

Hadde velig store bryster da jeg ammet; brukte str L som jeg ellers pleier. Det som er ekstra positivt med denne bhen er at den har ei lomme hvor en kan legge inn ekstra innlegg (i ull) i disse kalde vintermånedene!
Er verdt hver ei krone!

Back
Topp