Ammebh og ull innlegg??

Tiemi

Flørter med forumet
Puppene mine har vokser og vokser, kjøpte ammebh (fordi alt annet er ubehagelig) for en mnd siden og den begynner allerede og bli liten, så skal bestille meg en ny i samme type, tror dere det blir for stort å gå opp to str? Fra 80c til 80e i h&m bher? Tenkte først d, men vil jo gjerne at den skal passe når jeg faktisk får melk i puppene også. Også lurer jeg på amme innlegg i ull, var på apoteket i stad og har aldri sett ammeinnlegg i ull før (førstegangsgravid ja), og gud så store de var?? Skal de virkelig være så store? Engangsinnleggene er jo ikke sånn..?

jeg gikk opp fra 65 D til  80F, nå la jeg på meg endel i graviditeten da.. men er greit å ha litt plass i bh til ammeinnlegg, brystskjold osv.
hehe.. jeg fikk hos søstern min de store ammeinnleggene i ull når jeg gikk gravid å lo da jeg så de, de er jo enorm. trudde jeg aldri fikk bruk for de. Men jeg fikk brystbetennelse etter fødselen og de  dekker brystet godt + at man får dekket melkegangene på sidene av brystene. de er kjempe gode. viktig å holde brystene varme, brystbetennelse er ekstremt vondt:-(

Sant det :) ja, måtte le litt selv når jeg så de :p Men finnes det vaskbare innlegg i mindre også? Eller er det bare de store? Syntes det høres dyrt ut med engangsinnleggene i lengden, så skal kjøpe de jeg så på men hadde vært greit med noe mindre også :)

Tiemi skrev:
Sant det :) ja, måtte le litt selv når jeg så de :p Men finnes det vaskbare innlegg i mindre også? Eller er det bare de store? Syntes det høres dyrt ut med engangsinnleggene i lengden, så skal kjøpe de jeg så på men hadde vært greit med noe mindre også :)

De jeg har i ull kan kokes. og vaskes i maskinen, har både store å små i ull. må bare tilsette lanolin innimellom.
også bruker jeg engangs innlegg som jeg kjøper på butikken, de på apoteket er mye dyrere(Kjøper de på apoteket for å ha i vesken, siden de er emballert) ellers hjemme bruker jeg de billige. merker ingen forskjell på de.

Ullinnlegg er geniale! Jeg skal kjøpe meg flere av de til neste. Synes de på apoteket var deilige. Men jeg hadde veldig sjelden melkespreng og det rant aldri melk så derfor hadde jeg ikke behov for vanlige ammeinnlegg. (jeg hadde en hel boks som jeg til slutt kastet). Bare vær obs på at de i papir klistrer seg veldig til puppene og kan være vonde å få av på såre brystvorter. De går av med litt vann da.

Ull er gull <3 ;) å utrolig deilig å varmt. tro meg, du vil ikke angre om du får betennelse,.. det er hat så hold dere gode og varme på puppene. en gangs er vel mest når man lekker. Å ja, de blir gjennom våte av melk hvis du virkelig får problemet :-)>

Amminnleggene i ull finnes i flere str. så man skal finne noen som passer til ens puppestr :-)

Lizz83 skrev:
Bare vær obs på at de i papir klistrer seg veldig til puppene og kan være vonde å få av på såre brystvorter. De går av med litt vann da.

Ja, eller man kan melke ut litt melk til de løsner selv.

Lissuz skrev:
jeg gikk opp fra 65 D til  80F, nå la jeg på meg endel i graviditeten da.. men er greit å ha litt plass i bh til ammeinnlegg, brystskjold osv.
hehe.. jeg fikk hos søstern min de store ammeinnleggene i ull når jeg gikk gravid å lo da jeg så de, de er jo enorm. trudde jeg aldri fikk bruk for de. Men jeg fikk brystbetennelse etter fødselen og de  dekker brystet godt + at man får dekket melkegangene på sidene av brystene. de er kjempe gode. viktig å holde brystene varme, brystbetennelse er ekstremt vondt:-(

Hvor fikk du tak i ammebh i 80F??? jeg finner det ingen steder. finner bare 80E, og det blir for lite :S

Jeg har gått opp fra 75DD til 80F og bruker kun ammebh'r nå. De har opp til F på lindexbutikkene, og enda større i den avdelingen som heter generous :) Har fått mange ull-innlegg av mamma'n min jeg, siden hun var gravid med lillebror for bare noen år siden :) Bruker dem allerede for å slippe å fryse av meg knoppene, og de er kjempegode! 

Sniker litt fra november 2011.... Januar og sparkjøp at mindre ullinnlegg om du synes de på apoteket er for store. Change har ammebh i store størrelser. ;) forresten kan jeg anbefale å bruke både ull- og engangsinnlegg. Ull innerst og de andre utenpå. Om du lekker så holder ikke ullen klærne dine tørre, og det er lite digg med våte flekker på genseren ;) jeg brukte kun engangsinnlegg fra apoteket de fire første mnd pga bedre oppsugingsevne (min mening da, både avent og Dermica sine er kjempegode). Masse lykke til videre i sv.skapet.

Sniker litt fra november 2011.... Januar og sparkjøp at mindre ullinnlegg om du synes de på apoteket er for store. Change har ammebh i store størrelser. ;) forresten kan jeg anbefale å bruke både ull- og engangsinnlegg. Ull innerst og de andre utenpå. Om du lekker så holder ikke ullen klærne dine tørre, og det er lite digg med våte flekker på genseren ;) jeg brukte kun engangsinnlegg fra apoteket de fire første mnd pga bedre oppsugingsevne (min mening da, både avent og Dermica sine er kjempegode). Masse lykke til videre i sv.skapet.

Back
Topp