Ammebh - hva bruker dere?

ann m

Betatt av forumet
Tenker å kjøpe fra Triumph, hvis ingen andre har noen gode erfaringer??

jeg bruker h&m sine og er veldig glad i de :) 

Jeg har en triumph og en fra change :P
Den fra triumph er GRUSOM! Angrer på at jeg kjøpte den :P

Heleneholt skrev:

Jeg synes triumph Mamabel var god, men da hadde jeg ikke mange å sammenligne med da..

Ammebh`n fra Change.. Finnes det flere typer, eller er det bare den med blonder? Var jo kanskje finere den en de helt nøytrale fra Triumph.. Er de normal i str?

Heleneholt skrev:

En ting til.. Er det spiler i den fra Change? Så nesten litt sånn ut på bildet.. Kan jo ikke være noe særlig å ligge med om natta??

Grunnen til at jeg ikke liker den fra triumph er at jeg føler meg ukomfortabel i den.. ser jo ut som ei bestemor, og det ser helt dust ut med innlegg i og i en singlett.. 
den fra change er med spiler, men kommer til å bruke triumph sin når jeg ikke skal noe, og evt på natten :P

Haha, den er slettes ikke vakker!!
Men jeg tenker 2 sprengte meloner med melkspreng til å starte med så kan det være godt med en bh uten spiler som man kan bruke om natta også, men kanskje ha noen pene i tillegg:)
Husker at jeg var så lei av disse stygge amme-bh`ne etter en stund at jeg brukte vanlig bh sist..

Jeg har noen fra triumph,men de/den er uten spiler...så ser ikke så veldig fint ut..
Jeg er såpass stor i puppene at det å finne en god ammebh som passer er ikke lett..
Har noen med spiler også,men de har jeg prøvd og passer akkurat nå...så ser dårlig ut at de kommer til å passe når melka kommer :/

jeg har fra triumph og var fornøyd med det sist. Men venter til etter fødsel med å kjøpe fler, for jeg vet ikke str jeg må ha, de er blitt større alt nå enn sist :(

hvorfor sove med bh?? 

på grunn av melkespreng? 

tulla ett håndkle rundt jeg... sov med sånn "tisselaken" under lakenet sånn at ikke madrassen skulle bli ødelagt.. m åsi jeg nøt friheten.. 

har ikke amme bh.. bruker triumph sine bare ekstra store.. så vipper de bare ut:) 

Herregud, om jeg ikke hadde sovet med BH + ammeinnlegg hadde jeg våknet i melkedammer tror jeg. emoticon Jeg må sove med BH ganske så lenge mens jeg ammer, ellers lekker jeg som en sil. Det er noe drit, men absolutt nødvendig, får puppene "fritt fram" så bare renner det ut.emoticon
Har forøvrig noen spileløse fra Cubus, hverken lekre eller noe annet, men de var de eneste jeg fant som passet den gangen. I tillegg har jeg nå kjøpt en på Babyshop, Anita, tror jeg den heter, med myke spiler. Helt klart mye bedre passform på den, men tror den muligens blir litt trang i starten, er uansett greit å ha en sånn til pentøy etc.

lilyofthevaley skrev:
hvorfor sove med bh?? 

på grunn av melkespreng? 

tulla ett håndkle rundt jeg... sov med sånn "tisselaken" under lakenet sånn at ikke madrassen skulle bli ødelagt.. m åsi jeg nøt friheten.. 

har ikke amme bh.. bruker triumph sine bare ekstra store.. så vipper de bare ut:) 

Så jeg slipper å ha melk i hele senga når jeg våkner. Bedre å ligge med en god bh enn å ligge med en hånduk linna rundt meg..

Tisselaken er noe herk, det blir det jo bare klamt av..

Jeg var og så på Triumph sine i går, men de var da veldig tynne og lite fine, så ble ikke noe kjøp. Sist handla jeg en del på Lindex. Veldig fornøyd med alle sammen, så jeg handler nok der igjen. Pene var de også. :) (uten spiler, men ga bra støtte likevel.) Og så liker jeg at de er litt tykkere så ammeinnlegga ikke synes igjennom klærne. 

Kjøpte også noen ammesingleter på Lindex sist gang. De var topp!!!  Anbefales! 

Jeg fikk beskjed av jordmor at vi absolutt IKKE måtte ligge med bh om natta :/ Det var veldig enkelt å få melkespreng hvis man lå med bh sa hun. Jeg er førstegangsfødende så jeg har egentlig ikke peiling

Linn.87mamma skrev:
Jeg fikk beskjed av jordmor at vi absolutt IKKE måtte ligge med bh om natta :/ Det var veldig enkelt å få melkespreng hvis man lå med bh sa hun. Jeg er førstegangsfødende så jeg har egentlig ikke peiling

Jeg har vært ammende en gang før, og erfart at hvis jeg ikke har brukt bh med innlegg om natta (da særlig i starten) har senge vært våt av melk.. Da foretrekker jeg litt melkespreng istedet for våt seng:)
Tror man bør gjøre seg noen erfaringer selv, for vi er så forskjellige. Noen har mye melk, mens noen litt mindre. Men jordmor vet best hva hun snakker om.

Sov med litt trang t-shirt og et gammelt håndkle inni jeg... takler ikke sove med bh

har to fra triumph og en fra change, synes ikke helt den fra change var behagelig... den har spiser og de stikker.

den ene fra triumph er uten og synes begge to er gode. kan ikke velge å vrake uansett i BH'er så er ikke så kresen...

BH om natten var nytt for meg, for vel bare vente å se hva som skjer...

Normalt bruker jeg aldri bh om natta, men jeg klarte ikke å gå uten sist. Puppene ble så store og tunge og jeg følte de kom i veien hele tiden uten bh. I tillegg hadde jeg doble ammeinnlegg i dem for å slippe å bli klissvåt i løpet av natta.

Jordmødre kan mye, men de er ikke nødvendigvis ammeeksperter.

ann m skrev:

lilyofthevaley skrev:
hvorfor sove med bh?? 

på grunn av melkespreng? 

Så jeg slipper å ha melk i hele senga når jeg våkner. Bedre å ligge med en god bh enn å ligge med en hånduk linna rundt meg..

Tisselaken er noe herk, det blir det jo bare klamt av..

Hehe... ja jeg har ikke lugget på tisselakenet da.. men har det under lakenet... vil jo nødig ha flekker på madrassen.... 

Amme BH med spiler er ikke bra, skjønner ikke at de selger det? Spilene gjør at melkekanalene kan tettes igjen og da er helvete løs..
Brukte de fra HM sist, helt greie ikke så fine men det driter jeg i. Sov med BH da det ble veldig vått i senga, og samsov med snuppa så måtte "lukke butikken" for ellers ble hun bare liggende og suge og suge i søvne og det blir man sååååår av..
Hadde aldri noe brystspreng så funket for meg å sove med AmmeBH UTEN spiler ihvertfall!
Men hadde også tisselaken under for rant en del når snuppa drapp og lakk jo litt  nå og da uansett ;)

Back
Topp