Amme?

Juni08/mars2013

Flørter med forumet
Skal dere Amme eller gi flaske? 

Jeg har jo et barn fra før og når han ble født følte jeg at det var litt ubehagelig å amme forand andre.. Så jeg valgte da og gi han flaske..  Vet ikke hvorfor jeg ikke likte det, men var bare den ubehageligheten som stoppa meg og føle meg rett og slett ikke vel med det.

Før jeg fikk barn hadde jeg sett for meg det som du beskriver at d ville være ubehagelig å amme foran andre.

Men da dattera kom var det det mest naturlige for meg. Håper jeg får masse melk til neste også.

Men dette er jo noe man må ta og føle på selv og gjøre det en er mest komfortabel med!

Hadde jeg kunnet amme så hadde jeg nok gjort det :-) fikk aldri melk sist men kan jo håpe det kommer denne gangen...

Skal definitivt amme så mye som mulig :) Har ammet de to første mye og lenge, håper på mulighet til det samme nå - det er jo ingen selvfølge!

Jeg klarte rett og slett ikke å amme... gjorde altfor vondt.. så snuppa mi har fått flaske. :) skal prøve å amme denne gangen, men går det ikke, så går det ikke. :)

sanna_sol skrev:
Jeg klarte rett og slett ikke å amme... gjorde altfor vondt.. så snuppa mi har fått flaske. :) skal prøve å amme denne gangen, men går det ikke, så går det ikke. :)

Samme her.
Er nok mange som tar det som en selvfølge at amming går rett i boks.

håper det:) ammet første man og det gikk helt fint :)

Jeg skal amme så lenge som mulig, om jeg får det til. Hadde ikke noe problemer forrige gang, så håper det gåt like bra denne gangen.

jeg skal prøve så godt jeg kan.. første gang klarte jeg bare å amme i ca 4 mnd..  andre gangen ammet jeg i 8 mnd. :)

Ja jeg vil gjerne amme.
Ammet første i 15mnd. Gjorde noe helt forferdelig vondt den første uka, men klarte å bite tenna sammen, å det gikk over. Føler meg veldig heldig som fikk det til etter å faktisk ha sett at det er mange som ikke får det til. Men går det ikke, så er flaske like bra:D

Forhåpentligvis kan jeg amme denne gangen også! :D

Så lenge jeg skjulte selve puppen så var det aldri noe rart å amme foran andre. Det merkeligste var foran familie egentlig, men det gikk nå greit det også.
Satser på å amme en gang til ja! :-)

jeg klarte ikke amme førstemann så lenge, pga mye smerter og etterhvert lite melk, sikkert fordi jeg grudde meg så fælt.. Men håper det går bedre denne gangen..

Sist amma jeg i tre mnd, så mista jeg melka..håper jeg iallefall kan amme de tre første mnd denne gangen også:)

Håper virkelig jeg kan amme lenge, minst ett år. Har akkurat slutta å amme snuppa mi jeg. Tenkte jeg skulle prøve å slutte og se om det hjalp for å blir gravid. Og det gjorde det, hehe. Ellers hadde jeg sikkert amma forsatt. :)

jeg fikk det ikke til. Jeg gråt så lei jeg var for at jeg ikke fikk ammet mini. så denne gang SKAL jeg klare det og gir meg ikke uten en større kamp enn sist ;)

Satser på at det går greit med ammingen, ammet J 14 måneder og håper på å få til det samme nå :)) 

Eg fekk ikkje til amminga med gutten vår.. Han hadde heilt feil sugeteknikk som gjorde til at eg blei så sår at eg byrja å blø.. På slutten så grein eg meg gjennom amminga, så da måtte eg berre gje opp. Ingenting hjalp på sårheten heller. Prøvde det meste. Det positive er at eg fekk amma han dei 3 første vekene! Håper virkeleg at det går bedre denne gangen:-)

Jeg elsket å amme, og håper at neste barn også vil det ! 
Med oss ble det satt en stopper for ammingen når gutten min plutselig begynte å tulle(BITE, le, osv).. Da var han rundt 8 mnd eller noe.. 
Håper jeg kan amme litt lenger neste gang, for det er veldig praktisk..

Og ja, det er veldig ubehagelig i begynnelsen.. Det vet jeg alt om... MEN jeg gikk inn på eget rom om jeg følte det ble ukomfortabelt. Ellers pleide jeg å bruke BOOB ammeklær som skulte alt ! Slik at jeg kunne amme uten noen så noe 
Etter 1 måned var jeg så vant med ammingen at jeg ikke tenkte over at noen kunne bli flau, og det er nesten litt verre... Mange som plutselig stoppet opp i samtalen da ja.. 
SÅ skal prøve å tenke over det neste gang, ikke alle er like komfortable med å se på ammingen heller.. hehe

Jeg hadde melk, og ungen drakk sist, men han ble aldri mett så jeg måtte supplerer med flaske til hvert eneste måltid. Det gjorde jeg i 2 mnd så fikk flasken duge alene. Vet ikke om det er lov å håpe på mer næringsrik melk denne gangen.

Back
Topp