Amme Vs flaske

eldstemann ammet jeg i seks mnd,mistet melk pga stress da..nr 2 ammet jeg i nesten 1 år, nr 3 ammet jeg i ca fire mnd,fikk da brystbetennelse så måtte slutte pga d. Håper jeg kan fullamme i 6 mnd denne gangen, og amme til h*n blir 1 år :)

Håper jeg får til å amme denne gang❤️❤️

Har amma nå i 9 måneder. Kommer til å amme så lenge hun vil ha.
Skal selvfølgelig amme nr 2 nå også♡

Jeg ammet i 2 uker og pumpet meg 1 uke før jeg kastet inn håndkle med første. Hun ble født med katastrofesnitt og vi fikk begge en tøff start noe som gjorde meg fullstendig utmattet! Denne gangen vurderer jeg å begynne rett på flaske for å kunne fungere bedre som mor, men vi får se...

Jeg skal amme så lenge jeg klarer. Hvis barnet ikke tåler melken så blir flaske her også. Håper bare det ikke skjer.

Amme :)

Gleder meg allerede til å amme. Synes det var skikkelig kos og kvalitetstid sist. Hadde ingen utfordringer, ammingen gikk av seg selv. Kommer til å amme minst 1,5 år hvis babyen ønsker det.

Kuttet etter 17 mnd denne gang, selv om barnet ikke ville slutte. Følte press fra andre. Tenkte jeg skulle bry meg mindre om hva andre synes neste gang.

Har veldig lyst å få til amminga. Har ingen barn fra før, så veit liksom ikkje heilt kva eg går til.. :) Satse på det går bra :)

Noen som har tenkt noe allerede på amme eller flaske? Je har 2 fra før og den siste tålte ikke melka mi da Je har for mye melk slik at kun den søte tynne kom først å da fikk han vondt i magen. Så vurderer flaske dra dag en denne gang. Men usikker. Erfaring noen??
Det er jo ikke sikkert den siste er allergisk da? :)

Siden jeg er nybegynner her så aner jeg ikke, men jeg har et håp om å kunne amme babyen så lenge som jeg føler det er naturlig :)

Det er jo ikke sikkert den siste er allergisk da? :)
Nei det er ikke sikkert men veit ikke om Je orker et skrive helvete i mange mnd før Je går til flaske som den da kanskje ikke tar. Je får se. Får spørre om mere amme hjelp :)
Helsesøstera som ba meg å amme å pumpe i stede men det styret skal je ikke begyne med igjen

Nei det er ikke sikkert men veit ikke om Je orker et skrive helvete i mange mnd før Je går til flaske som den da kanskje ikke tar. Je får se. Får spørre om mere amme hjelp :)
Helsesøstera som ba meg å amme å pumpe i stede men det styret skal je ikke begyne med igjen
Nei det skjønner jeg godt, den pumpinga tar motet av en!! Det skal jo være en koselig og rolig tid hvor man nyter og blir kjent :) Prøv å få litt hjelp du og hvis du ser at det blir samme greia denne gangen også, så er jo mme en veldig fin erstatning :) Viktigste er jo å finne det som er rett for dere :)

Nei det skjønner jeg godt, den pumpinga tar motet av en!! Det skal jo være en koselig og rolig tid hvor man nyter og blir kjent :) Prøv å få litt hjelp du og hvis du ser at det blir samme greia denne gangen også, så er jo mme en veldig fin erstatning :) Viktigste er jo å finne det som er rett for dere :)
Derfor Je tenkte på å begynne med flaske med en gang, for da slipper magen å venne seg til to ting. Hatt to kolikk unger så veit ikke om Je orker 3 mnd med skriking igjen pga melka mi

Jeg har ammet de to eldste i 2 år og minste i 15 mnd, og håper jeg får til det denne gangen og. Vil gjerne amme til barnet er ca 2 år.

Mamma er jordmor og har fortalt meg en del ang dette å gi nyfødte NAN som er basert på melkeprotein. Jeg har full forståelse for at ikke alle kan amme, men ville bare gi råd om at dersom man kan greie å amme litt i starten så er det det aller beste for babyen.

Anbefaler å lese seg opp om ammeteknikker, kan få mye igjen for det. Viktig at babyen gaper høyt nok, rett på brystet og ikke ligger for lenge om gangen, at man ikke brukes som smokk for da blir man lett sår. Alle babyer tåler morsmelk, men noen barn kan få vondt i magen av diverse ting mor spiser. Full forståelse at det blir en for stor utfordring for noen, da noen har veldig mye de reagerer på. Men om man klarer å delamme er det veldig gunstig istedenfor ingen amming. Kun 50 ml i døgnet gir den gode immunforsvareffekten. Hilsen helsesøstra :)

Back
Topp