Amme Vs flaske

Snart mamma til 4.

Flørter med forumet
Noen som har tenkt noe allerede på amme eller flaske? Je har 2 fra før og den siste tålte ikke melka mi da Je har for mye melk slik at kun den søte tynne kom først å da fikk han vondt i magen. Så vurderer flaske dra dag en denne gang. Men usikker. Erfaring noen??

Tenker at vi ammer så lenge ikke det uforutsett blir for vanskelig. Gikk bare fint sist :)

Sist måtte vi gje flaske etter 1 månad. Håper på å klare å amme denne gangen :-)

Har lyst til å amme, håper vi får det til (førstemann) :)

Jeg håper at jeg kan amme:-) blir første barnet vårt så ver jo ikke enda, men vil amme hvis jeg kan:-)

Håper jeg får til amminga bedre denne gangen! Kjempekoselig for både meg og barnet når det gikk, men hadde for lite melk til å klare fullamming

Tror ikke det blir amming på meg, men kommer uansett til å prøve

Håper jeg får til å amme, men det er førstemann, så man vet jo ingenting på forhånd. Vil virkelig veldig gjerne at babyen skal få morsmelk. :)

Har ammet de tre jeg har, og vil gjøre det nå også.
Satser på at det går like lett nå.

Tror jeg ville ha prøvd å amme hvis jeg var deg, og bedt om god oppfølging. Men forstår at du blir i tvil når du har opplevd at det ikke fungerer, Nattamor.

Det kjenner du nok best selv, om du har ork til å prøve igjen, om det er verd det :)

Har ikke klart å fullamme lenger enn 3 mndmed noen av de tre, til tross for sterkt ønsker, og til tross for å ha slitt meg ut med alle triks I boken og mange vonde følelser rundt det å ikke å det til. Men nå vet jeg at jeg er sånn, og går lett over på flaske (+nattamming da) når jeg ikke har nok lenger.

Fikk ikke til å amme hu første, og andre ammet jeg 1måned, ga meg for begynte å blø fra brystvorta( skikkelig sår), men håper å få det til denne gangen

Jeg ammet mini i 14 dager, men da hadde jeg store sprekker på begge brystvortene, jeg gråt 30 min før amming for jeg visste hvor vondt det var. Mini gulvet blod og det var helt kaos her i huset. Så min mann fikk hs til å komme hjem.
Da hun så brystvortene mine fikk jeg beskjed om å slutte asap! Så her ble det flaskegutt ;)

Skal prøve med den nye også, men kjenner jeg det ikke går, så lar jeg det ikke gå så langt før jeg bytter til flaske :p

Amming eller mamming, de blir folk av det uansett ! :Heartred

Jeg håper jeg får til ammingen, for har veldig lyst til å fullamme denne gangen.

Jeg håper jeg får til ammingen. Sønnen min var syk da han ble født, så han fikk sondemat. Jeg pumpet i 5 måneder, og hadde massevis av melk.

Her blir det nok flaskebarn. Har aldri vært så stresset i hele mitt liv som de 7-8 ukene jeg ammet førstemann. Selve ammingen gikk fint den, men jeg var så ukomfortabel, kunne ikke amme ute i offentligheten(noe som gjorde at jeg ble veldig isolert), vanskelig å dra på besøk da jeg alltid måtte gå på et annet rom for å amme etc etc. Det var rett og slett bare et slit, og både jeg og ungen ble mer fornøyd når vi gikk over til flaske. Så tror nok jeg velger å bruke flaske denne gangen også :-)

Hvis jeg klarer å amme så ammer jeg. Tok brystløft for noen år siden, så veldig usikkert om jeg får ammet. Går det ikke så går det ikke. Da blir det flaske :)

Back
Topp