Amme te

SkogHuldra

Forelsket i forumet
Tror det demrer en brystbetennelse. Har vært flere sånn nestenbetennelser da melkemengden er enorm og lille sover lenge på natta...

Har tømt veldig på den siden nå i dag, så satser på at det hjelper - som sist..
men har kjøpt den amme te'en. Har forsøkt å drikke den tidligere.. syns den er uhorvelig fæl! Tenkte å trykke i meg en kopp nå, men sliter :-p Så hva kan man ellers gjøre? Tømme brystet bare? Noen andre supertriks?

Tror ikke jeg ville tatt noe ammete om det er pga stor melkemengde:p den skal vel øke produksjonen?:p
Men ja, få tømt brystet og har du kuler kan du klemme/massere forsiktig samtidig som lille spiser eller du pumper. Varm dusj hvor du håndmelker og masserer og hold puppa varme! Jeg har nettopp sliti med en selv, så nå har jeg hatt på tjukke ullinnlegg, singlet for å holde de på plass og surret et ullskjerf rundt, pluss ullsokker og vanter. Det blir hvertfall fortere bra med varme i tillegg til tømming:)

Prøver å drikke p.g.a at lille sliter litt med luftsmerter..
4ea8fbc58dd767a3aaf6157c0af5a18d

Jeg klarte med eldstemann å svelge det ned dersom det var tilsatt sitron og sukker i rett balanse og avkjøl så mye at jeg mer eller mindre styrte teen og ja et glass vann ved siden av...

Liker ikke ammete. Eller annen te for den del.

Du kan prøve å tømme helt og så intervallamme hvis du sliter med for mye melk. Sjekk ammehjelpen.no ;)
Syns ammeteen er god jeg, men jeg er tydeligvis sær for ingen andre som liker den :-P

Amme te har vel mange positive virkninger. Ikke bestemt for å øke mengde vel...
Jada, godt for mye, ikke bare mengde:) men mener det er fennikelen som er godt for luftsmerter. Her har mini fått ren fennikelte de gangene det har stått på som værst, hjelper hver gang. Begynner å prompe nesten med en gang:p

Back
Topp