amme te

SF100808

Glad i forumet
Aprillykke 2016
Noen som har en amme te å anbefale? jeg tenkte jeg skulle begynne med det litt før termin dato, fordi jeg har hatt dårlig melkeproduksjon med de to andre, og brukte ammete med min siste, og alt ble mye bedre :) jeg brukte da bioform fennikelte, men lurer på om noen andre har en bra amme te å anbefale?

Husker ikke helt hva den heter, men rosa eske kjøpt på helsekost! Var veldig god husker jeg;)

Jeg brukte karve-te. Det øker produksjonen og forebygger/reduserer samtidig luft i magen.

Mener å huske at man koker opp 5dl vann med 5ts karvefrø (fås i krydderhylla på butikken) og trekker i 5 minutt etter oppkok. Sil av frøene og drikk avkoket. Man kan også spise frøene for økt effekt.

Det smaker utrolig godt og er nesten gratis. Hjalp på både produksjon og kolikk her. Ga vesla også avkoket når hun hadde kolikksmerter. 2ml hver halve time, men da tilsatt sukker. Teen og sukkeret hadde en smertestillende effekt på henne. :)

Brukte denna eg fra apotek 1. Men trodde ikke man kunde bruka ammete før fødsel. Eller kanske eg tar fel

Vedlegg

• image.jpeg
    image.jpeg
    24,2 KB · Visninger: 10
Drakk litt fra Kloster, siden jeg fikk så mye i gave.. Slik ammete fra helsekosten. Men likte ikke smaken så mye, så ble ikke regelmessig.

Å? Kan man ikke drikke d før etter fødsel? Leste at d var lurt å begynne før, men aner ikke. Da tar jeg den med i fødebagen å begynner og drikke når babyen er kommet ut :p

Å? Kan man ikke drikke d før etter fødsel? Leste at d var lurt å begynne før, men aner ikke. Da tar jeg den med i fødebagen å begynner og drikke når babyen er kommet ut :p
Karve-te kan du drikke så mye du vil før fødselen. Ingen urter i den som kan gjøre noen skade. ;)

Jeg tror det også er at man er redd for hvordan urter kan påvirke fosteret, ikke bare start av fødsel liksom
De fleste ammete inneholder ryllik, karve, anis, karve, fennikel og peppermynte i div blandinger fra produsent til produsent. Jeg har drukket en eller annen blanding av disse gjennom hele svangerskapet da de er utrolig effektive mot oppblåst mage. Ikke fått melk ennå, og ikke noe av det skal skader fostetet. Det er generelt veldig få urter som kan skade foster og de er som regel forbudt i Norge eller selges på resept.

De fleste ammete inneholder ryllik, karve, anis, karve, fennikel og peppermynte i div blandinger fra produsent til produsent. Jeg har drukket en eller annen blanding av disse gjennom hele svangerskapet da de er utrolig effektive mot oppblåst mage. Ikke fått melk ennå, og ikke noe av det skal skader fostetet. Det er generelt veldig få urter som kan skade foster og de er som regel forbudt i Norge eller selges på resept.
Sikkert mange advarsler som er litt sånn cover my ass greie for produsenten :-) eller at de ikke har forsket nok på det for å garantere

Sikkert mange advarsler som er litt sånn cover my ass greie for produsenten :-) eller at de ikke har forsket nok på det for å garantere
Det kan jo være noen er mer overfølsomme enn andre så derfor man ikke anbefaler i og med at man kan få melk. Men på en annen side så er det jo mange i vår gruppe som allerede har fått melk så burde uansett ikke være et problem. Ryllik har forøvrig veldig god helende og rensende effekt for underlivet og ting som hører til der så anbefales både etter fødsel og generelt når man har menstruasjon.

Jeg har fått anbefalt en te. Men om det går direkte på amming vet jeg ikke. Denne skulle gjøre fødselen enklere og være med på at livmoren fikk en raskere/bedre helbredning etter fødsel. Om det funker vet jeg ikke. Den er kjøpt på helsekost eller life het den kanskje. Og te heter bringebær blad.

Jeg har fått anbefalt en te. Men om det går direkte på amming vet jeg ikke. Denne skulle gjøre fødselen enklere og være med på at livmoren fikk en raskere/bedre helbredning etter fødsel. Om det funker vet jeg ikke. Den er kjøpt på helsekost eller life het den kanskje. Og te heter bringebær blad.
Bringebærblad-te går kun på fødselsforberedende ;)

Jeg hata smaken så tok kapsler istedenfor sist. :p

Back
Topp