Amme-stol, sted og komfor

For min del var det sofaen. Med ammepute som var god, mat og drikke på bordet foran meg hvis jeg var sulten, fjernkontroll til tv i nærheten. Babyen sovnet ofte på fanget ved puppen, så da satt jeg der og pjusket babyen og så på programmer om karibiske destinasjoner.

Sengen er best, synes jeg. Men sofaen er en god nummer to. Har prøvd å ha en egen ammestol, men jeg foretrekker å krype meg sammen, så det er ikke noe for meg. :P

For min del var det sofaen. Med ammepute som var god, mat og drikke på bordet foran meg hvis jeg var sulten, fjernkontroll til tv i nærheten. Babyen sovnet ofte på fanget ved puppen, så da satt jeg der og pjusket babyen og så på programmer om karibiske destinasjoner.
Enig :happy:

Kommer an på ammestilling. Jeg ammer tilbakelent i sofaen eller lenestol, tvillingstilling oppbygd med puter på siden og på fanget i ammestolen min eller liggende amming i senga er det vi trives med.

Komfortabel - et sted du foretrekker å sitte. Tenk på hvordan du pleier å sitte i sofa/stol. Jeg foretrakk sofaen siden jeg hadde beina oppi sofaen og satt delvis på de, det gjorde jeg før og også nå etter ammeslutt.
Praktisk - en kurv med tørrservietter, vannflaske, purelan/multimam i starten er veldig kjekt syns jeg.

En ammepute du liker om du føler for det.
Med nummer 2 så satt jeg ofte i en kontorstol med ammepute siden vi drev å pusset opp et hus, så da hadde jeg ikke all luksusen som med første, men det funket det også.

Back
Topp