Amme spm igjen

Karita

Glad i forumet
Hvor lang tid går det mellom dere ammer? Jeg føler jeg må pumpe så fort jeg kjenner det stikke litt, er så redd for å miste melka.
  Nå på dagtid sover han jo en gooo dupp på ca 3 t. Å puppene er jo ikke helt tømt etter natta enda. Han har spist ja, men det det er jo så mye melk nå først på dagen...flere som pumper innimellom?

hun eter hver 2-3 time hele dagen. På kvelden pumper jeg meg mens hun spiser klokka sju, slik at hun kan få grøt og velling klokka halv åtte og åtte. Etter det sover hun alt fra 2-8 timer, så varrierer hvor mye hun spiser på natta. men virker alltid som hun får nok mat og er fornøyd.

men om du føler du må pumpe så er jo ikke det krise. Bare du ikke plages med å få for mye melk da.

nei, det er mer enn nåkk melk nå ja. Mini er kjempeformøyd. Pumper bare når han har lange dupper og før jeg legger meg på kvelden, han våkner ikke før mellom 5-7.
 Men vet ikke om det er nødvendig med denne pumpinga jeg....
Men skal ikke si noe på at det er mye, nei. Beste slag[:D][:D]

Men det gjør vel ikke noe at puppene er fulle ei lita stund, med tanke på produksjonen?

Ammer ca kl 17, 00, 04, 07 så annehver time i løpet av dagen.. pumper ikke lenger uten at jeg er borte fra lillemann. 

ORIGINAL: karita

nei, det er mer enn nåkk melk nå ja. Mini er kjempeformøyd. Pumper bare når han har lange dupper og før jeg legger meg på kvelden, han våkner ikke før mellom 5-7.
Men vet ikke om det er nødvendig med denne pumpinga jeg....
Men skal ikke si noe på at det er mye, nei. Beste slag[:D][:D]

Men det gjør vel ikke noe at puppene er fulle ei lita stund, med tanke på produksjonen?

Hvis du går med spreng, så slutter kroppen å produsere like mye, men så lenge ungen spiser bra, så vil han regulere produksjonen opp og ned etter hva han trenger

Jeg har hele tiden pumpet overskuddet på morran. Men siste uka nå har jeg kun pumpet en gang siden mannen er på sykehus og jeg da er alene med begge unga. Ha fremdeles mer enn nok melk og litt spreng om morran, men har kanskje ikke fullt så mye spreng som tidligere. Får se hva jeg gjør når vi er tilbake til normalen her hjemme igjen. Egentlig litt deilig å slippe pumpinga. Men kommer vel til å pumpe litt hvertfall for å ha et lite lager i fryseren.. Ammer hver 3-4 time på dagtid, siste amming før natta ca 23 (hun legger seg 19), sover til rundt 07.

Hun pupper hver 2. time fra 22 til 08 så ikke tid til pumping lengre [>:] Legger seg 19, men vil gjerne ha fulle pupper til 22 måltidet [8D] Kan jo på dagen da når hu tar lange lurer, hun krever jo ikke mat med hn gang hu våkner.. og surra litt og ikke spist så mye om dagen de siste dagene - så har veldig lyst til å pumpe litt, for å holde ved like...... nå er det også kun en pose igjen i lagret mitt [&o][8D] Jaja, monolog med meg selv her føles det som hehehe [8D]

Føler jeg aldri ammer lenger.. :-P Nå ca 21.00 så er det 05-06-00 igjen, så er det rundt 11-12.. så i 15 tia, 18 tia og så 21 igjen...

Så får han litt grøt 19.00

Så 6 ganger dagen ca og ett litegrøtmåltid me pittelitt vann.. men noen dager kn han droppe ett måltid også.. da er det bare 5 ganger.. men nå fryser jeg ca 150 ml dagen fordi jeg skal vekk en helg så vil jeg han skal ha mm mens jeg er vekke [:)] Så nå har jeg 3 liter i frysen , hahaha.. Så ammingen er fremdeles en drøm [:)][:)][:D][:D][:D]

Back
Topp