Amme/Puppe-eksperter se hit!

Desember2014barn

Andre møte med forumet
Hei:)

Har slitt litt med oppstart med amming. Men begynner å få det til nå. Det vil si på høyre bryst. Ikke venstre.
Prøver hver gang med venstre bryst også men det virker som hun ikke liker/klarer å få noe ut av dette brystet.
Aner ikke om det har noe med vinkelen på brystet eller hva.

Brystet blir hardt og kjenner noen ganger klumper. Og kort sagt renner over.
Pleier å pumpe meg på denne siden.
Men hvor mye skal jeg pumpe for å ikke øke melkeproduksjonen noe mer på denne siden men ikke få vondt samtidelig??

Våkner hver morgen av at alt er våt gjennom på det brystet:( Og at det er stort og hardt.

Kan noen hjelpe meg??

Nå er jeg langt fra noen ekspert. Når det er sagt så snakket ei venninne av meg om at hun var plaget med at guttungen ikke spiste like godt på den ene siden som den andre. Hun hadde litt problemer med ammingen utenom og.
Men iallfall så hadde hun vært hos manuellteraput med guttungen og fått vite at han hadde noen låsninger. Så såvidt jeg skjønte så kunne det ha vært med å gjøre sånn at han ikke ville ta den siden, det gjorde rett og slett vondt.

Jeg ville sjekket hos manuellteraput, jeg mener jeg har hørt det skal være gratis. Spør helsestasjonen om de kan anbefale en.

Har også hørt det med låsninger og problemer med amming på en side :-)

Langt ifra noen ekspert jeg heller, men kan være låsninger eller at babyen har en favorittpupp. Ville testet det turteldue tipser om. :)

Kan absolutt være at det er noen låsninger i feks nakken som gjør at det er vondt å ta det brystet. Det har jeg opplevd med begge mine.

Og så kan det også være anatomiske årsaker i puppen som gjør at den ikke er så god også.

Feks at utdrivningsrefleksen er treg, at det er for få melkekanaler sånn at det kommer få stråler med melk osv.

Å bytte ammestilling kan også være lurt å prøve. Har du prøvd å amme liggende?

Syns du ska bestille en time hos manuel terapeut. Kanske låsning. De hade gutten min. Han ville ikkje ta v brøst. Efter behandling gikk det fint

Back
Topp