Amme på barnerommet

Lille engelen

Betatt av forumet
Sitter og kikker på inspirasjonsbilder til barnerommet, jeg er førstegangs fødende! Så ser jeg det veldig ofte står en stol der for amming ! Hvor mange planlegger og amme på barnerommet ?? Og tanker rundt dette :)

Sitter og kikker på inspirasjonsbilder til barnerommet, jeg er førstegangs fødende! Så ser jeg det veldig ofte står en stol der for amming ! Hvor mange planlegger og amme på barnerommet ?? Og tanker rundt dette :)

Inne å sniker litt. :-)
Jeg hadde en stol stående inne på barnerommet som jeg ammet i. Da slapp jeg å gå ut i stua å sette meg og risikere at frøkna våkna eller ha henne i senga å risikere at jeg sovna med henne til brystet. Hun sov på eget rom fra hun var ca 1 mnd. :)

Jeg skal ha en god stol inne på rommet våres så jeg ammer der:) For lillebror skal sove inne hos oss uansett de første mnd;)
Inne på babyrommet har vi også en sofa så jeg har også mulighet og sitte der om jeg vil det:)

Her skal vi samsove så lenge som mulig (mye positiv forskning på å la babyen sove med sine trygghetspersoner) så da trenger vi ikke det.

Men hvis vi skulle ha latt han sove på eget rom så ville jeg ha hatt noe der inne ja :)

Har ikke plass til en godstolen på rommet vårt, men kan sikkert være godt å ha noe orndtlig å sitte i. Ammet/gav flaske i senga sist og det blir jeg til å gjøre denne gangen også :)

Ammet i sengen, eller på stuen når jeg så på tv :p

Har kjøpt en myk og god gyngestol til å amme i, den står foreløpig i stuen, men mulig at den blir flyttet inn på soverommet vårt hvis det er plass til både den og sengen hennes der. Viss ikke så ligger jo vårt soverom vegg i vegg med stuen, så det blir ikke så langt å gå, men muligens lyst da...

jeg har egen ammestol på babyrommet. men sambo kommer til å stå opp om nettene for det meste, og gi morsmelkserstatning, for at jeg ikke skal knekke helt sammen av søvnmangel. (hatt små perioder hvor jeg har blitt psykotisk pga søvnmangel, pga ptsd og angst). da vi vil unngå det på det sterkeste, har vi valgt den løsningen, så får også sambo tettere bånd med lillemor <3 noe jeg syns er viktig.

Vi har bare et soverom i 1 etg, så her blir det amming nattestid på soverommet, ettersom det beste badet og kjøkken er nede. Derfor kommer vi nok til å vente med å lage klar barnerom til vi føler det er naturlig, da flytter vi opp til 2 etg alle 3 og lille Gull får eget soverom:)

Tenker at barnesengen står rett ved min side av sengen, ammer da og legger rett over i sengen før jeg sover videre.

Jeg hadde en stol og brukte den fra 4m når Liam ble lagt tol å sove på eget rom. Sørg for å finne en som er veldig behagelig og kjøp gjerne etter at babyen er født. Rett og slett liksomprøveamm på butikken med babyen så di finn koe som er lett å reise seg opp og ned i og spm er behagelig å sitt i

Det blir nok samsoving her, både i vår seng og en crib beside bed. Derimot når storebror som snart er 1 år skal inn på eget rom (helst før nr 2 kommer) så har vi en ammestol/gyngestol som er tiltenkt der, så kan man sitte for å trøste han på natta :) Er også høvelig å ha en gyngestol/ammestol inne på vårs soverom, men den er ikke så veldig mye brukt.

Vanskelig å si, jeg tenker det blir bagdelen på gulvet ved vår seng i starten. Når Sambo begynner å jobbe lange skift igjen tar jeg med lillegutt på barnerommet og samsover i gjestesengen der. Men hva det blir i praksis vet jeg ikke :p

Her kommer babyen til å ligge inne på vårt soverom en stund, så da ammer jeg i sengen på natten. Om dagen ammer jeg inne i stuen. Jeg liker å vise at det er forskjell på natt og dag, derfor gjør jeg det sånn.

Back
Topp