Amme på bare ett bryst?

Bondefrua

Betatt av forumet
Med de to første slet jeg veldig med overproduksjon og alt som følger med. Tette melkeganger, soppinfeksjoner, sår på brystvortene, konstant spreng, missfornøyd baby, masse gulping osv. Intervallamming hjalp litt men produksjonen økte raskt igjen. Tok 4-5 mnd før det stabiliserte seg. Nå er jeg gravid med nr tre og gruer meg til amminga... For amme, det skal jeg, selv med alle problemene jeg har hatt. Er jo så greit når det fungerer.

Så, det jeg lurer på, er det noen som har forsøkt å amme fra bare ett bryst? I teorien skulle det kunne fungere, men så var det dette med teori og praksis da ;) blir det samme som før har jeg mer enn nok melk i ett bryst til en baby, selv når jeg har gjort det jeg kan for å redusere produksjonen har de jo ikke greid å tømme ett bryst.

Ja jeg har gjort det. Men da begynte babyen her å bli stor og spiste annen mat i tillegg.
Jeg gjorde det fordi jeg slet mer med det andre brystet og vi kranglet mye om det :-P

Nå virker det jo som om du har mer enn nok til å klare å fullfore et spedbarn med ett bryst, siden du har hatt overproduksjon. Og siden du har hatt overproduksjon begge gangene er vel sannsynlighet for at det skjer en gang til ganske stor.

Har du snakket med jordmor om det?

Ett bryst til et måltid? Jeg har bare gitt ett bryst til et måltid fram til noen uker siden. Lillegutt er straks 4 mnd. Noen måltider gir jeg fortsatt bare ett bryst. Har hatt overproduksjon men har greid å redusere litt ved intervall amming. Har ikke fått brystbetennelse eller noe slikt som du snakker om. Bare en baby som er sur fordi han vil kose med puppen men får med melk :p

Har fullammet to barn på et bryst. Største ulempen ved det er at man blir veldig usymmetrisk, men jeg stappet ammeinnlegg i bhen og håpte at det ikke var så synlig :p

Har fullammet to barn på et bryst. Største ulempen ved det er at man blir veldig usymmetrisk, men jeg stappet ammeinnlegg i bhen og håpte at det ikke var så synlig :p
Mister du melka i den andre puppen så man slipper å lekke?

Mister du melka i den andre puppen så man slipper å lekke?
Ja, jeg mistet melken på andre brystet. Startet med at jeg fikk brystbetennelse i ene brystet, og da kuttet jeg hele ammingen der og fikk aldri melken tilbake selv om jeg prøvde iherdig.

Back
Topp