Amme og gravid

Serita85

Andre møte med forumet
Hei.
Jeg ammer enda min 10 mnd gammel baby. I forrige uke testet jeg positivt på graviditetstest. E det noen som har erfaringer med å amme når du e gravid?

Hei :)
Gratulerer :) :)

Ja, jeg har ammet 2 barn og begge gangene blitt gravid. Venter nå nr. 3. Jeg har slutta frivillig å amme. Begge barna har vært 14mnd., så ganske store. Jeg har tenkt at jeg vil ha en pause fra amminga før det kommer en ny baby i hus :)

Gratulerer! :)
Jeg ble gravid ved juletider og fikk positiv test da jenta mi var ni måneder. Ved 10 måneders alderen ville hun ikke ha mer. Bare beit og tullet hver gang jeg tilbydde henne. Forsøkte i en uke ca. Nå er hun straks 11 måneder og får mme. Det har gått bra. Har hørt at melken kan forandre smak når mor er gravid igjen, kanskje det som skjedde her.

Hvis du skal fortsette å amme så bare pass på å få i deg vitaminer til både den som dier, lille i magen og deg selv. Kos deg. ♡

Jeg ammet eldste da jeg ble gravid med nr 2. Det gikk fint en stund, merket ikke noe på hverken babyen eller melkemengden. Dessverre kastet jeg opp så mye at jeg gikk ned i vekt, så da måtte jeg slutte å amme. Klarte ikke å få i meg nok mat for 3, og måtte prioritere den minste. De fleste kan fint fortsette å amme om de vil. :)

Det går helt fint å amme når man er gravid. Ikke egen erfaring men en bekjent. Det en lege nok vil si er at du må bare bære obs på om ammingen føret til sammentrekninger i livmoren.

Jeg så er morsomt bilde av pumpa til en dame som ammet sin nyfødte barn av kun denne ene puppen og 2 åring med den andre: melka i den en var gul og den andre hvit. Kroppen er fantastisk!

Gratulerer:))

Gratulerer :)
Ikke personlig men vet om mange som ammer/ammet som gravide. Har hørt noen kan ha ømme pupper og brystvorter de første ukene, men dette går som regel over. Noen barn avvenner seg selv fordi smaken på melken endrer seg. Om man ammer helt fram til termin så har man melk med en gang til sen nyfødte. Vet ikke om du tenker å tandemamme?

Det går helt fint å amme når man er gravid. Ikke egen erfaring men en bekjent. Det en lege nok vil si er at du må bare bære obs på om ammingen føret til sammentrekninger i livmoren.

Jeg så er morsomt bilde av pumpa til en dame som ammet sin nyfødte barn av kun denne ene puppen og 2 åring med den andre: melka i den en var gul og den andre hvit. Kroppen er fantastisk!
Denne? :)
ImageUploadedByBV Forum1456914169.576789.jpg

Så lenge sammentrekningene bare er kynnere som ikke har noen virkning på livmortappen gjør det ikke noe med sammentrekninger:)

Gratulerer!
Jeg selv ble gravid uten å vite det mens minste var ca.7 mnd. Jeg la merke til forandringer i brystet, ble mindre melk og minste var aldri helt fornøyd. Måtte slutte etter 2 mnd gravid da jeg ble sår i brystene ved amming og melken begynte å få annen konsistens. I tillegg til at minste ikke diet godt nok slik som før.

Men har lest og hørt at man kan amme så lenge det går fint for moren. Tror nok kroppen forteller det selv om den tåler eller ikke.

Eg amma frem til eg var 12 uker på vei, men då ga eg meg frivillig då mini var 13 mndr og ønsket en pause frem til neste kommer :)
Men det går helt fint å amme helt frem til fødsel og tandemamme etterpå :)

Gratulerer :-)
Jeg har aldri gjort det selv men ene venninnen min ammet sønnen da hun ble gravid igjen og han ville ikke ha melken da. Sies at det kan bli en annen smak på melken når man er gravid

Jeg ammer toåringen og er gravid i uke 17. Ikke merket noe forskjell på melkemengde og ser ikke ut som toåringen syns melken har endrer smak. Men vært forferdelig ømt og vondt i to mnd. nå og av de jeg kjenner som har ammet under graviditeten kan det enda stå på lenge før det gir seg. Men her er det store variasjoner.

Men så lenge jeg er flink å forberede brystvorten litt rett før toåringen skal ha, blir det mindre vondt enn om han setter i gang å die hardt på flat brystknopp. Han er også blitt flinkere til å være forsiktig med puppene siden de er så ømme.

Du blir vel ekstra sår i brystvortene når du er gravid?

Back
Topp